lördag 1 mars 2014

Mysigt...

...är det att vakna upp och inse att det är lördag, helg och att mina härliga ungdomar är hos mig.
Det ger en skön feeling inombords.
Jag försöker hitta det som gör mig gott och verkligen insupa det positiva det ger mig.
Självklart fungerar det inte alltid alla dagar men många av dom gör det.

I går så fick jag hem mina ungdomar.
Det är alltid lika härligt att få krama om dem när de varit hos sin pappa en vecka.
Det blir genast mer liv i grottan.
Inte för att dom låter, härjar eller skriker utan bara för att dom är hos mig.

Jag lagade middag.
I går så strimlade jag fläskfilé .
Stekte på dem med lök och vitlök.
Slog över en burk crème fraiche.
Kryddade på.
Lät det puttra  hop.
Rev över parmesan.
Kokade tagliatelle till och gjorde en sallad.
Enkelt men välsmakande och gott!

Så höll vi på med löpbandet som jag inte får någon ordning på.
Själva mattan glider i sidled när man går på det och nöter mot valsarna som ligger där.
Mini fixade och trixade men det gick inte att få till.
Till slut så ringde jag butiken men det fanns väl ingen kunnig just då så chefen för bygget ska ringa mig på Måndagsmorgon.
Det var ju himla typiskt att jag skulle få ett "Måndagsexemplar".
Sen vet jag inte riktigt hur jag ska lösa fraktandet tillbaka till butiken.
Får fundera över vem som skulle kunna hjälpa mig.
Alltid är det något...

Nåja det är måndagens bekymmer.
I dag är det helg och jag ska njuta fullt ut av ledighet och mina ungdomar.
Blir kanske en promenad ute senare i dag.
Det är grått och tråkigt men det lär funka i vilket fall.

Ha nu en underbar Lördag alla fina!

Kramen om!






4 kommentarer:

  1. Låter mysigt o som du säger det kvittar om det är grått sen är det skönt att komma hem i värmen :) hoppas ni får det riktigt mysigt kram

    SvaraRadera
  2. Härligt med ungdomarna hemmavid:) Det är den bästa medicinen. På mitt Casall löparband jag köpt på Stadium...där fanns det med en nyckel som man ska justera o skruva igen mattan på..och smörjmedel att sätta under matta, så den får kontakt när jag startar motorn på bandet. Undrar just om dom inte har någon som kan komma o byta ut det åt dej?? Ha en fin helg. Kram

    SvaraRadera
  3. Ja visst är det härligt att laga mat till någon annan än sig själv. Ha en fin lördag. Kram!

    SvaraRadera
  4. Ser att du fått hem barnen! Hoppas ni har det riktigt mysigt nu i kväll. Hoppas din vecka varit bra - fungerade det bättre med att vara på rehabiliteringen färre dagar? Jag har haft en hemsk vecka så jag har tyvärr inte hunnit läsa några bloggar alls. Men jag tänkte på dig!! Kram

    SvaraRadera