tisdag 25 mars 2014

Pytt...

....där fick jag minsann!
Det är alltid så när jag tror att jag fått god kontakt med en läkare, att den verkligen förstått min problematik men det visar sig nästan alltid att så inte är fallet.
Cyklade i väg på närbutiken för en stund sedan.
Passade då på att ta in gårdagens post och där ligger ett brev från Psyk.
Sista läkaren jag träffade skriver att hon ringt mig flertalet gånger för att diskutera det som bestämts rörande en ny samtalsparter.

Men jag har inte svarat i telefon. (Det finns noterat i min journal att jag sällan svarar på mobilen men att man ska lämna ett meddelande så ringer jag upp).


Nu har man kommit fram till att om jag gått ner till 3 dagar i veckan på rehabiliteringen (enligt utlåtandet som läkaren skrev åt mig), eller avslutat den så behöver jag ingen samtalskontakt.

Går jag däremot kvar 5 dagar i veckan så har jag rätt till samtal då dessa ska vara arbetsinriktade.
Jag har aldrig pratat om att avsluta min rehabilitering, förstår inte vad människan får det i från.
Å varför skulle jag inte behöva samtalskontakt efter att jag gått ner till 3 dagar i veckan?
Å grunden till varför att jag hamnade på psyket ligger ju i mitt mående, inte huruvida jag ska tillbaka till jobb.
Nej, det har/ska handla om att bygga upp mig som människa efter all skit jag varit med om.
Men, se där, se där...så är tydligen inte fallet!

Jag blir så trött....

Nu blir det att ringa upp dit igen...puh!

Nåväl, solen skiner i dag.
Himlen är klarblå.
Temperaturen närmar sig noll.
Så en härlig dag att vakna upp till.

Ha det bäst alla fina!

Kramen om!


2 kommentarer:

  1. Usch va trist & deras regler är så fel, man måste väl ändå se till individen?! eller jag hoppas du kan få dom att fatta det o att det blir som du önskar kram återkom gärna när du vet mer :)

    SvaraRadera
  2. Men fyyyyyy sjutton!!! Förstår att du blir skogstokig, om du hade orkat... Det är inte klokt vad man blir in i märgen besviken när man blir så komplett missförstådd! Hoppas du har ork att reda upp det! Kramar

    SvaraRadera