söndag 16 mars 2014

Solsken...

Så glad jag blir för att se solen när jag kliver upp ur varma goa sängen denna morgon.



Hoppas att den fortsätter lysa hela dagen lång.
Så jag kan gå ut på en lång promenad och tanka upp  allt  som solljus för med sig.

I går så åkte jag i väg och tankade upp bilen och lämnade tillbaka den.
Det är en bra bit hem igen som jag promenerade men fy vilket blåsväder det var.
Inte någon särskilt trivsam promenad men, men..

Väl hemma så satte jag i gång med middagen.
Jag skar upp kassler tunt på min skärmaskin.
Så kokade jag potatis till Mini.
Jag gjorde en grönsallad.
Och så kokade jag färsk sparris.
Till det gjorde jag en kall sås på crème fraiche, röd lök, finskuren ananas och gurka och så kryddade jag upp med salt och peppar.
Mycket enkelt med riktigt gott.

Under gårkvällens lopp så gjorde jag inte nämnvärt mycket.
Kände mig trött ända in i själen.
Allt positiva och roliga vi var med om har tagit på mig.
Mest är det väl alla människor och allt sorl och all musik.
Det blir sådana intryck som min hjärna har svårt att bearbeta så tröttheten var väntad.
Jag kröp ner i sängen runt 21.30, tror jag somnade på stört.

I dag/just nu känner jag mig piggare.
Får se om känslan håller i sig!

Ha en superdag alla fina!

Kramen om!
  

1 kommentar:

  1. Hej på dig & välkommen hem :) va skoj att läsa om er tripp och så flott :) ni ser verkligen ut att må bra och de var ju meningen härligt ...hoppas dagen varit bra oxå så ha en skön kväll kram

    SvaraRadera