söndag 9 mars 2014

Söndag..

Så är vi inne på den heliga vilodagen.
Jag sitter här i mitt kök med en mugg kaffe och känner mig märkligt leabruten i kroppen.
Har så himla ont i nacke, axlar och armar.
Undra om det kan ha att göra med min tokiga  dröm i natt.
Jag har drömt att jag bakat bröd hela natten.
Deg efter deg har jag gjort för egen hand.
Ältat, knådat  och rullat bullar.
Haha, tro vad det ska säga mig då?
En påminnelse om att det var ett bra tag sedan jag bakade, eller?
Men frågan är, kan man få ont i kroppen av en dröm där man "jobbat" aktivt?

Tja lite roligt är det allt.

I dag har jag en del måsten på agendan.
Som att vika ihop tvätten från i går när jag körde en maskin.
Fortsätta skura badrummet, gjorde hälften i går.
Ta fram snabeldraken då det känns grusigt i hallen (trots att Mini dammsög i Fredags, men dom sprang ut och in med skorna innan dom gick till sin pappa).
Skära upp steken.
Göra såsen.
Hasselbackspotatisen ska göras.
Morötter ska slantas upp 
Göra fruktsallad.
Bordet ska dukas...

Tallrikarna i dag lär se ut som denna
Nåväl, det är inte så jobbiga saker att ta itu med.
Jag har gott om tid på mig.
Barnen och morbror väntas inte förrän fram emot 16 snåret.
Det ska bli väldigt trevligt!

Ha en underbar Söndag alla fina!

Kramen om!



1 kommentar: