fredag 11 april 2014

Äntligen Fredag....

...och så blir det kyckling i dag.
Har för mig att det gick någon reklam för länge sedan som sa att man åt kyckling en dag som denna.
Jag har tagit fram lergrytan, ska strax lägga den i blöt och sen blir det kycklingfiléer, grönsaker och annat gott i den.
Så bakar den sig själv i ugnen, men det tar sina timmar då man alltid ställer in lergrytan i kall ugn.
Mini har beställt ris till och så ska jag skära upp en härlig, fräsch sallad.
Gillar att göra sån här mat då det blir lite allt i ett och så tillbehör.

I dag är en bättre dag men det beror främst på att mina härliga ungdomar invaderar min grotta i eftermiddag.
Jag liksom stramar upp mig och skärper till mig då jag inte anser att dom ska märka exakt hur jag mår.
Det tillhör mitt vuxenliv, inte mitt mammaliv.
Barnen vet givetvis att jag varit sjukskriven länge och mått/mår dåligt men de har inte hela vidden för sig.
Det ska dom heller inte ha anser jag.

Jag motade Olle i grind sent i går kväll när jag gick och la mig.
Tvingade i väg alla motiga och jobbiga tankar.
Ibland går det faktiskt att säga till mig själv att nu är det bra för denna gång.
Å natten blev ganska så hygglig trots allt.
Har inte sovit bra alls denna vecka, var ohyggligt trött i går så det var skönt att vakna upp i morse och inse att det blev fler sovtimmar i natt.
Å det där med sömn som är så livsviktigt så har jag en förmåga att gå ner mig i skit när jag är på tok för utmattad och trött.
Hjärnan är full av gröt och fungerar inte.
Tankarna spinner och snurrar för fort.
Det mesta blir mer svart än vitt.
Å då är det skönt att kunna skriva ett sånt inlägg som i går för när jag skriver ner orden så brukar det kännas aningen bättre efteråt.

...men som sagt, det var gårdagen det.
I dag sitter jag här med min kaffekopp, redo för en härlig mammavecka.
Ska krama om dem extra hårt när dom ramlar in här!

Hoppas ni får en härlig dag med massor av sol, alla fina!



Kramen om!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar