onsdag 30 april 2014

Arla morgonstund...

....sitter i mitt kök, det är morgon!
Klockan är inte så mycket än.
Knappt 06.30.
Kaffet håller på att gå klart i perkolatorn.
Det doftar ljuvligt av aromen kaffe ger med sig.
Snart så får jag min första mugg.
Tänker slå i kaffet i en gul mugg.
Den mjuk och skön att hålla.
Jag vill alltid ha i en skvätt mjölk i mitt kaffe, missionskask kallade min x-svärfar det.
Han var/är en riktig raring!

Onsdag i dag.
Rehabilitering, den sista för veckan.
Det ska väl an gå för sig.
När jag kommer hem vid lunch så blir jag ledig fem dagar.
Sen börjar allvaret igen.
Ökningen av tiden på rehab.

Mötet i går gick som jag trodde.
Inte riktigt i min favör.
Måste öka tiden.
Jag suckade givetvis, sa att tja det är dags nu då att köra slut på mig igen.
Vet ni varje gång jag når botten är det svårare att ta mig upp.
Så då bestämde dom att vi är tvungen att ha ett möte på psyk med psykläkare för att dom ska kunna diskutera med läkaren hur hårt man jag pressa mig.
Har jag då tur så får jag träffa läkaren själv innan detta möte, har jag otur så blir det att sitta direkt tillsammans med f-kassan, Af och min kontakt på rehab och en helt ny psykläkare.
Ni vet det är en himla ruljangs på läkare där så det finns ingen kvar som jag tidigare träffat.

Å då ska dom alltså avgöra min framtid, komma fram till hur mycket jag kan pressas att arbeta eller om det rent ut sagt är skadligt för mig att pressas hårt.
Njae, det kan ju bli vilket som beroende på läkare.
Känner inte så stort förtroende i dagsläget om att det finns en bra läkare.
Efter det ska det tydligen bokas in ett möte där min arbetsgivare ska sitta med.
Man måste ju diskutera a-givarens ansvar i min rehabilitering, om det finns andra ställen (omplacering) eller om jag måste gå tillbaka till Hemtjänsten.
Mon Djö, får skallebang bara jag tänker på det som komma skall...

Å som pricken över i;et fick jag veta att jag måste jobba hela sommaren om jag fortfarande går min rehab.
Vill jag vara ledig så visst kan jag men då får jag inga slantar.
Å jag har nog få som det är så vem kan välja det valet, inte jag i alla fall.
Det kommer att bli en tung sommar...har jag på känn...

Nåja, vad är väl en bal på slottet?


Kom just på att det är Valborgsmässoafton i dag men någon brasa tänker jag inte bege mig till.
Stannar hellre hemma och har det bra!


Nu ska jag fortsätta hinka kaffe och sen göra i ordning mig inför dagen!

Ha det bäst alla fina!

Kramen om!

2 kommentarer:

  1. God morgon..jasså kunde dom inte låte dig vara hemma ens valborg? dåligt och trist att hela sommaren skall gå till det, men det fixar du ....ha nu en skön valborg med eller utan majbål :) kram

    SvaraRadera
  2. Din kyckling såg smarrig ut :) Tror inte jag har lagat en hel kyckling någon gång. Mamma gjorde såna när jag bodde hemma minns jag, men jag köper alltid färska filéer. Vet inte varför har bara blivit så! Ha en skön Valborg, kram

    SvaraRadera