tisdag 22 april 2014

Back on track...

Påsken är över för denna gång så nu ska allt rulla på som vanligt igen!
Det är Tisdag i dag och jag ska på rehabiliteringen och fortsätta scanna in tidningssidorna.
Tror dock att jag borde bli klar i dag.
Håller tummarna för att nästa jobb blir roligare och inte lika långdraget som detta sista varit.
Behöver något lite mer att bita i än bara scanna in en massa nonsens sidor.

I går var ånyo en lugn dag som gick i vilans tecken.
Jag lagade en fylld omelett till frunch/middag.
Den blev underbart god med sallad till.
Tog med mig brickan med mat till sovrummet och åt i sängen.
Myste..

Sen blev det många korsord i går.
Löste minst 2 av Allers A-korsord, 1 Allers Storkryss och säkert 5-6 övriga.
Det gick så himla bra, förmodligen därför det blev så många.
Tycker att det är avkopplande att sitta med pennan i ett korsord och klura över ord.
Hittar man ett ord så brukar så mycket annat ge sig.
I bland blir jag rent ut sagt full i skratt när jag klurat länge och inser att ordet jag söker är dölätt, när det äntligen kommer till mig.
Det är ett trivsamt nöje och tiden rullar på när jag fastnar med ett bra korsord.

Fram emot kvällskanten pratade jag en kortis med Sconesmannen.
Han hade haft en skön påsk i stugan.
Där verkar vara väldigt vackert, han har skickat bilder tidigare.
Nåväl det var ett trivsamt samtal och den enda jag pratade med på hela dagen.

Älskade E har åkt till Spanien på husjakt med sin karl och Fröken K är oxå på utländsk ort så dom där normala samtalen får jag vara utan några veckor.
Hoppas dom har det härligt och att dom hittar det dom söker.

Nej nu ska jag ställa mig i duschen och tvaga min kropp inför dagens begivenheter.


Ha det bäst alla fina!

Kramen om! 

2 kommentarer:

  1. Visst är det härligt med solen :)
    Jag har vattengympan idag så borde det handlas mat.
    Ha en bra tisdag!
    Kramis

    SvaraRadera
  2. Jag gillar korsord men sen jag börjat spela W.F och Betapet så blir det tyvärr inga riktiga korsord gjorda. Men ett bra sätt att hålla hjärnan igång.
    Ha en fin kväll. Kramen.

    SvaraRadera