torsdag 10 april 2014

Dagarna går..

I dag så är det redan Torsdag.
Vips har det sagt.
I morgon får jag hem mina ungdomar.
Det känns himla härligt!

I dag så har jag min rehabilitering.
Sista dagen för denna vecka.
Jag fortsätter att jobba med min evighetspärm, den som aldrig tar slut.
Vid 10 snåret dricker jag kaffe med kollegorna.
Å sen är det nästan hemgång.

Väl hemma så funderar jag om jag ska gå in till byn och handla lite.
Det är inget superakut, kan lika gärna göra det i morgon.
Jag får nog bestämma mig utefter trötthet vid hemkomsten.
I bland är det skönt att göra bort såna ärenden innan jag går på ledighet.

I går var jag med om något ovanligt och synnerligen skrattretande dråpligt.
Såg på mobilen att Sconesmannen hade ringt.
Jag ringer upp från min hemtelefon.
Innan har jag letat fram hans nummer i mobilen.
Men i min mobil så är siffrorna inte stora så med ansträngning så tyckte jag att jag fick till det.
Då svarar en man med ett namn jag inte kände igen.
Kände mig förvirrad då rösten var lik.
Jag säger, har jag inte ringt Sconesmannen.
Då säger mannen, nej men vänta ett tag han står här.
Nu snurrar det hejfriskt i min skalle.
Å så hör jag Sconesmannens röst.
Jag säger att jag förstår inte vem som svarade på hans telefon.
Han säger att det är hans bror och nej, han svarade inte i Sconesmannens telefon utan i sin egen.
Jag hade alltså ringt hans bror. (Å jag visste inte ens om att han hade en bror).
Tydligen har dom exakt samma mobilnummer förutom den sista siffran.
Men hallå, hur kan man lyckats med det?
Å vad kan oddsen ligga på att ovetandes ringa hans bror medan han står bredvid?


Jag kanske är i behov att redigt förstoringsglas hädanefter...


Sconesmannen bad att få ringa upp lite senare och det gick jag i mitt fnissiga tillstånd med på.
Han ringde upp sen och så pratade vi bort en bra stund.
Fnissningarna i mig gick inte över på hela kvällen...

Ha nu en härlig dag alla fina!

Kramen om!

2 kommentarer:

  1. God morgon ...hi hi men som det kan bli va, ja tack jag har sovit i natt dock med buksmärtor men vad gör man? hoppas din dag blir bekväm kramen

    SvaraRadera