onsdag 9 april 2014

En si-så-där-dag...

Morgonen började med extrem trötthet men det är kanske inte så konstigt då jag vaknade innan 02.30 och tittat på väckarklockan varje kvart.
Vissa nätter fungerar det helt enkelt inte.
Hade svårt att ta mig ur sängen i morse vilket innebar att jag klev upp så sent så jag hann känna mig jättestressad innan jag åkte till rehabiliteringen.
Väl där så jobbade jag av bara f-n.
Förmodligen för att försöka hålla mig alert, alltså inte somna.
Scannade in 50 sidor.
Min handledare kom ner till mig och tror att han lovade mig ett trevligare arbete när jag gjort klart den här skitpärmen.
Å jag lovar att det känns som den aldrig tar slut...



I dag har jag suttit ensam på mitt rum då min kollega alltid är ledig på Onsdagar.
En dag som denna har det varit befriande skönt.

Väl hemma efter rehab så gjorde jag i ordning lite frunch som jag åt i sängen.
Skivade jordgubbar och banan med lättfil.
Smakade himmelskt då jag inte hann äta frukost i morse.
Åt ett äpple vid 10 fikat.
Har med mig frukt till fikat varje dag.
Har ingen lust att äta mackor så jag har bytt ut den mot frukt.
Känns mycket bättre.
Har knappt ätit en smörgås på två månader och det känns riktigt bra.
Man klarar sig utan.

I går gjorde jag en omelett till middag som blev så otroligt god.



Jag fyllde den med tonfiskröra, grönsaker och ost.
Tror nästan jag skulle kunna äta omelett jämt, tycker det är så gott.
Nästan lika bra som soppa vilket jag oxå är otroligt förtjust i.

Sockerkakan jag gjorde i går får bli kvar till mina ungdomar kommer på Fredag.


Jag bakade en sockerkaka med mycket chokladsmak i.
Gissar på att Mini kommer att bli överlycklig när han ser den och inser att det bara är han som äter från den. (Tror inte Maxi vill ha, men vem vet, hon kanske förvånar mig?)
Själv är jag inte sugen på sånt men bakade för att jag eventuellt skulle få fikafrämmande i morgon.
Nu blir det inte så, det blir Mini som får den. *L*

Försäkringskassan ringde i kväll och det blev lite jobbigt i min skalle.
För nu måste jag tänka på att gå upp i tid för jag har bara 5 månader kvar innan jag blir utförsäkrad, så jag måste försöka komma upp i tid så mycket som möjligt och jag har fast jobb så något slags beslut måste tas.
Har jag kvar jobbet om 5 månader så kan jag bli tvingad tillbaka, AF hjälper mig inte då..
Jaha ännu mycket mer att fundera över....SUCK!

Snart är det dax att krypa till kojs.
Ska bli skönt och hoppas att denna natt blir bättre.

Ha en fortsatt bra kväll alla fina!

Kramen om!



1 kommentar:

  1. Känns som du hade en tung dag i går. Mycket jobb och trött. Inget vidare. Omeletten såg vansinnigt god ut och socker kakan sen..mums:-) Kram

    SvaraRadera