torsdag 3 april 2014

Ibland...

..blir det vare sig det jag tänkt, bättre och ändå i sluttampen sämre.

I går så härdade jag ut på rehabiliteringen.
Jobbade bort bra av materialet även om det känns som om det aldrig kommer att ta slut.
Jag åkte hem.
Satt och skruttade vid köksbordet ett tag.
Pratade med älskade E och löste korsord.
La mig i sängen och somnade.

Blev sen växt av fina Maxi som sa att middagen var klar.
Vilken service, middagen klar och jag har inte gjort ett skvatt.
Det var riktigt härligt.
Vi åt, sen drack jag kaffe i sängen.

Så gick det någon timme och jävlars vad jag började må illa.
Magen krampade, diarré , och ett gräsligt illamående.
Det bara small till.
Helt oväntat.
Så har det hållit på natten genom.
Har inte sovit en blund.

Det blev ingen rehab i dag.
Jag ringde och sa hur jag hade det så jag blev givetvis hemma.
Sen har jag sovit en kort stund.
Men det har ännu inte gett sig.
Magen värker fortfarande.
Illamåendet hänger tungt över mig.
Det blir en dag i sängen!

Hoppas att ni har det bra alla fina!

Kramen om!

3 kommentarer:

  1. Nej! Vad tråkigt. Magsjuka är väl nåt man absolut inte vill ha. Det är så jobbigt. Man känner sig som en urvriden disktrasa...skickar en krya på dej Kram:)

    SvaraRadera
  2. Aj då!!! Krya på dig!! Kram

    SvaraRadera
  3. Ajdå, inte alls kul! Jag som var dålig både igår o i förrgår! Idag bättre :)
    Krya på dej!

    Kramis

    SvaraRadera