onsdag 16 april 2014

Just another day...

...passing by!
Mitt i veckan nu.
Onsdag.
Å jag är himla mycket trött.
Tröttare än i går faktiskt.
Om det nu är möjligt.
Det finns olika grader av trötthet.
I dag är det snurrande, illamående trötthet.
Känns som jag inte sovit en blund i natt men jag tror jag jag sovit mer än så.
...men nu sitter jag i vart fall uppe.

I dag är alla vaken förutom Mini som fortfarande inte är riktigt frisk.
Midi har sitt jobb på ett äldreboende att gå till och Maxi hoppar in som vikarie på en förskola, där jobbade hon i går oxå.
Det märks lite skillnad på dem nu när de jobbar, tjänar pengar, kommer hem trött efter en arbetsdag.
Det märks skillnad i hur dom ser på arbete.
Dom förstår att det inte är så enkelt, att man oftast får slita ganska så hårt för lönen man får.
Det är nyttigt för dem tycker jag.

Själv har jag min rehabilitering att se fram mot i dag.
Dag två av tre denna vecka.
Tur det inte är så avancerat och att det inte finns krav på prestation en sån här gång då jag är för trött för att vara där.
Nog jobbar jag när jag är där men jag kan ta det lugnt oxå.
Sitta 5 minuter längre på rasten osv.
Det är ett bra ställe för någon som mig som faktiskt inte är så frisk som f-kassan och AF vill tro.


I dag sitter jag ensam på mitt rum.
Min kollega jag delar rum med är ledig på Onsdagar.
Även i går satt jag ensam på rummet då det hölls kurs en trappa upp och jag deltar inte i de kurserna då jag är på jobbet av andra anledningar än dom andra.

Jag kokade kaffe och vid 10.15 när kursen var klar så blev dom så glada när kaffet var klart.
Vi satt oss och det blev en långfika då mina handledare satte sig med oss och vi hamnade i en massa trevliga diskussioner.

Det är ett bra ställe att gå och vara några timmar på.
Kollegorna är helt okey.
..men en samling lite udda människor och det är säkert därför jag är så förtjust i dem.
Jag är ingen dussinvara och gillar likasinnade.

Nu blir det lite fix med mig själv och mer kaffe.
Behöver koffeinet i kroppen så jag piggnar till.

Ha det bäst alla fina!

Kramen om!



2 kommentarer:

  1. Godmorgon!
    Hoppas att det går bra på rehabiliteringen! Här skiner solen idag :) Såå härligt! Nu ska jag alldeles strax via duschen, ladda tvättmaskinen o torka damm...dottern C sover än o hon ska dammsuga...inte såå jobbigt att plocka diskmaskinen då jag fått komma igång, är ju så styv i händerna på morgonen o då blir jag irriterad.. Det går fort om!
    Kram på dej

    SvaraRadera
  2. Godmorgon:) vill kika in o önska dej en superfin Påsk. Ta hand om dej. Kram

    SvaraRadera