söndag 13 april 2014

Kaffekoppen...

...står som vanligt jämte där jag sitter vid köksbordet.
Kaffet är som vanligt ljuvligt gott.
Aromen snirklar sig in i  min något täta näsa.
Den täppte till i går av ingen anledning alls.
Det är som det kan bli tydligen..

I går hade jag en härlig, avkopplande och ljuvligt lugn dag.
Inte mycket hände i min varma grotta.
Jag var mest bara trött.
Men hade inga åtaganden så det funkade.
Tittade en del på mordserien jag hittat.
Satt uppe i köket vid datorn.
Jag helt enkelt bara var.

Till middag så tog jag fram lergrytekycklingen från i Fredags.
Men tvistade till den en aning.
Tog fram tortillabröd som vi fyllde med sallad och kycklingen.
Det blev jättegott.
Samma mat som i Fredags men med tillägg en ny rätt.
I dag så tänker jag göra en köttfärsgratäng med grönsaker.
Oxå mat från ugnen som sköter sig själv när man väl byggt ihop den.
Mini får tagliatelle till.
Vi andra (jag och Maxi) äter den med sallad.

I dag ser det mulet ut när jag tittar ut genom köksfönstret.
Solen tittar dock fram genom molnen.
Jag borde gå ut på en promenad, i går blev det ingen då jag var för trött.
Det skulle göra mig gott att gå runt sjön.
Jag får se hur dagsformen är lite senare i dag.
Kanske jag överraskar mig själv och klär mig för utegång utan att trilskas...haha




Som jag skrivit tidigare så kallas promenaden runt sjön, Hälsans stig!



Det är väldigt vackert runt sjön och välbesökt.

Ha nu en härlig dag alla fina!

Kramen om!



4 kommentarer:

  1. Här är det också kaffe och en slow start på dagen...får se vad det blir sen! Kram

    SvaraRadera
  2. Visst måste kaffekoppen vara med ett tag på morgnarna:-) Annars vaknar man inte till. Hos oss har det varit en gråmulen dag....med lite däckbytarjobb:-) Ha en fin söndagkväll. Kram

    SvaraRadera
  3. Ahhh - gott med sådana dagar också! Hoppas du orkade ta dig runt promenaden!

    Kram

    SvaraRadera
  4. Låter ju riktigt skönt med en promenad där :) hoppas du mår bra & att din måndag blir bra kramen

    SvaraRadera