tisdag 1 april 2014

Lite trött känner jag mig allt...

...i morse när jag var tvungen att kliva ur sängen.
Skulle lätt kunnat sova en stund längre men plikten kallar så det valet fanns inte.
Det är dags för veckans rehabiliteringsdagar.

Kaffet är strax klart och som jag längtar till den där allra första koppen som är så kolossalt god.
Hela köket fylls av den fantastiskt härliga aromen av nykokt kaffe.
Det känns välkomnande, ett fint sätt att starta upp dagen med.
Å med en liten koffeinkick så försvinner den värsta tröttheten ur ögonen.


Mini har pryo denna vecka i en butik lite utanför byn.
Jag har precis gjort i ordning hans lunchlåda.
Han får gå på den närmaste skolan och äta lunch där men han vill inte.
Det finns ingen anledning att krångla till det för honom tycker jag.
Så nu är lådan att ta med gjord!

Senare i dag när jag kommer hem ska jag bara ta det lugnt.
Återhämta mig en smula.
Sista veckans aktiviteter har tagit på även om jag fyllt upp till brädden av positiv energi.
Jag behöver några absolut lugna dagar nu där inget särskilt händer.
Pyssla på här hemma och umgås med ungdomarna.

Midi försvinner dock i dag och kommer åter på Torsdag.
Hon och pojkvännen åker bort i dag  och ska sova på hotell i en grannstad för att fira sina 2 år tillsammans.
Tror att dom får det jättehärligt tillsammans och hotellet dom hittat verkar jättecharmigt.
Dom är så fina, lugna och ödmjuka!

Nej nu ska jag fortsätta min morgon.

Ha det bäst alla fina!

Kramen om!




3 kommentarer:

  1. Godmorgon!
    Hoppas att du får en bra dag!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Så som en morgon skall vara då den är som bäst :) kaffet först :) o ta det lugnt bara :) ha det gott kramen

    SvaraRadera
  3. Håller med dej om att man gillar första koppen kaffet som bäst:) Sen får dagen bli som den vill. Har hunnit ut på en cykeltur..trots att det är lite kyligt. Ha en fin dag. Kram

    SvaraRadera