lördag 12 april 2014

Lördagsmorgon...

Jag kan inte säga annat än att det är skönt att vakna upp till en Lördagsmorgon.
Det är ännu tyst hos mig.
Ungdomarna sover fortfarande.
Bara jag är vaken.
Tystnaden är behaglig för den bär med sig harmoni och vetskap att snart vaknar alla till liv igen.

I går var en sällsamt skön och avkopplande dag.
Jag lagade middag.
Det tog sin lilla tid då jag använde mig av lergrytan.


Kycklingfiléer med wokgrönsaker, lök, hönsbuljong.
Jag blandade chunky salsa med crème fraiche som jag hällde över.
Sen bakade jag det i ugnen, tog cirka 2 timmar.
Jag gillar sån här allt i ett mat, då man både har sovel och sås i samma.
Det är lite jobb att förbereda men sen sköter det sig själv.
Till det så  skar jag upp och blandade jag till en härligt fräsch sallad.
Å Mini fick ris till som han önskade.

Efter middagen så cyklade jag bort till närbutiken.
Insåg att vi inte längre har snö.
Allt har tinat bort.
Å vips under cykelturen så satte det i gång att hällregna.
Det var faktiskt riktigt mysigt.

Väl hemma blev det lugna gatan i sängen.
Har hittat en ny mordserie som jag såg några avsnitt av.
Ungdomarna hyrde film och såg i vardagsrummet.
Givetvis så såg jag Masterchef USA kl 20.
Å så avslutade jag kvällen med att somna till dokumentären "Hitlers kvinnor".
Jag är oerhört förtjust i programbiblioteket som jag har via Telia digital tv.
Tycker om att se program när jag själv vill, inte när de går på tv;n.
Utbudet är riktigt stort.
Inte så att man kan hitta åt precis allt som visas på tv men väldigt mycket.

Nej nu ska jag dricka mer kaffe och fortsätta min helg!

Ha det bäst alla fina!

Kramen om!






4 kommentarer:

  1. Hej. Kikar in för att önska dig en skön Lördag som verkar ha börjat bra. Sitter själv ute i solen och njuter innan jag ska fixa till lite Påsk inne.
    Ha det så gott. Hej svejs.

    SvaraRadera
  2. Låter skönt att du är piggare :) och som att du kommer få en skön lördag med både god mat o kidsen till sällskap kan ju inte bli bättre :) ha det gott kram

    SvaraRadera
  3. Härligt med helg, visst...
    Nu hemma efter frissabesöket med sonen..fick inte fota, men ska ta det i smyg senare :)
    Har lite migränkänningar just nu, men ska försöka mota bort det..

    Kram o ha en härlig helg <3

    SvaraRadera
  4. God morgon ...hoppas du har en skön morgon och får en härlig söndag kramen

    SvaraRadera