måndag 28 april 2014

Måndag förmiddag...

Klockan har passerat nio.
Jag fick mig en liten sovmorgon i morse.
Låg lite längre än vanligt.
Här är tyst just nu.
Hoppas att Mini är på skolan, (Har inte hunnit kolla) men han är en redig pojke så han är säkert där.
Midi är ledig i dag så hon passar på att sova.
Maxi kan vara vaken men jag har inte sett henne ännu.
Själv sitter jag med det goda kaffet.

I går så fick jag för mig att kolla kallelsen från AF.
Mötet jag ska ha med F-kassan och AF.
Jag hade fått för mig att det mötet var i dag men jag hade fel.
Det är inte förrän i morgon.
Det kändes härligt att inte behöva förstöra den här lediga dagen på att cykla in till byn.
Jag vet vad som kommer att hända.
Mina timmar ska ökas...
Tja, får se hur jag orkar med det men man har liksom inget val.
Bara köra sig själv i botten igen.
Tråkigt men så ser det ut i realiteten.

...men som sagt, det tillhör morgondagen!
Tänker inte grubbla över det i dag då jag är ledig, så det så!

För övrigt så blev inte gårdagen som planerad.
Midis prins fick förhinder och kunde inte åka hit.
Hon blev väl aningen stött när han ringde och sa det men det gick över.
Vi åt vår Söndagsmiddag tillsammans och hade det mysigt.


Vitlöksspäckad skinkstek med ljuvlig sås, vitlöksmorötter, kokt broccoli och svartvinbärsgelé.
Mini fick potatisgratäng till.
Sen diskade Mini undan medans vi höll honom sällskap i köket.
Efter det så la jag omkull mig i sköna sängen och tittade på några avsnitt av "Hela England bakar".

En skön och behaglig dag!

Nu ska jag klä mig för en cykeltur.

Ha det bäst alla fina!

Kramen om!

1 kommentar:

  1. Härligt att få en helt ledig dag! Ha det gott!

    Kram

    SvaraRadera