måndag 7 april 2014

Måndagsmorgon...

Så är det ny vecka igen.
Hinner ni med?
Själv tycker jag att det alltid är ny vecka.
Det går lite för fort.

Den här veckan är en sån där vanlig vecka.
Rehabiliteringen Tisd-Torsd.
Har inget annat inplanerat.
Det känns ganska så gött.
Jag tar dagarna som dom kommer.
På Fredag så får jag hem mina härliga ungdomar igen.
Men jag tror att det bara blir Mini och Maxi.
Midi ska till fjälls med pojkvännen och hans familj.
Det blir roligt för henne.

Sen växlar dom boende på långfredagen så jag är som vanligt ensam över påsken.
Konstigt att det alltid blir så.
Känns som jag inte haft barnen alls någon påskhelg sen vi skiljde oss.
Å det är snart 6 år sedan nu.
Det i sig är oxå konstigt, att det är så länge sedan.
Just nu för 6 år sedan var mitt liv sannerligen inte bra.
Det var som en lavin härjade här hemma, som hotade att förgöra mig.
För var månad som gick blev allt mer explosivt.
Jag tassade på tå och var skiträdd för vad som skulle kunna hända.
Det var inte roligt att bo här och aldrig riktigt veta.
Men tja, det blev som jag ville, en separation och en skilsmässa.
Å det är det bästa beslut jag någonsin tagit!

I dag är det lugnt och fridfullt här.
Jag stormtrivs i mitt hem.
Här finns inga gamla spöken som oroar.
Inget som stör.
Inte i mitt hem i vart fall.
Att min hjärna och min själ inte mår bra har inte med mitt hem att göra.
En vacker dag hoppas jag på inre frid.
Att jag begravt allt som varit skit i mitt liv.
Att jag har lärt mig att leva ett fullgott liv, trots mitt förflutna.
En vacker dag...


Ha den bästa dagen alla fina!

Kramen om!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar