måndag 14 april 2014

Nä men se där...

...det är Måndag igen!
Åh inte vilken måndag som helst utan en helt ny sådan.
Ny vecka med nya möjligheter.
Ny vecka med nya grubblerier.
Ny vecka oavsett hur den blir..

Jag blev väckt tidigt i morse av Mini.
Han mådde inte bra, hade varit upp och kräkts i natt.
Stackars mammas goding.
Blev att ringa och sjukanmäla honom till skolan.
Jag fick numret men missade sista siffran.
Ringde och ringde men inget svar.
Fick gå in till Midi och dubbelkolla.
Jag hade missat en 0;a.
När jag slog rätt nummer så svarade det direkt.
Nu ligger han nerbäddad i sin säng.
Hoppas att det blir lindrigt för honom.
Att han snabbt blir frisk.

Maxi håller på med sitt vanliga morgonfixande.
Det är en evighetsprocess varje morgon och i dag ska hon in till byn så då gäller det att vara extra vacker. *L*
Alla dessa krämer och puder och borstar som används.
Fast hon har lagt sig till med en väldigt naturlig look i sin make, inte som den ömma modern då när hon var i 20 års-åldern.

Innan 20 så var det mycket starka färger.
Minns kornblått och rosa och brunpuder.
Har sett foton på mig själv från den tiden som jag inte ens känner igen mig själv på.
Å efter 20 gick jag över till rockers blekt, make i milda bruna färger, väldigt blek i ansiktet (puder) men alltid klarrött läppstift.
Tja det var tider det.

Nuförtiden målar jag mig sällan.
Mest för att jag inte orkar lägga ner tid på det.
Men det händer att jag gör det när jag ex. ska få besök i grottan.
Jag använder aldrig foundation och puder, sällan rouge eller ögonskugga.
Jag håller mig till att dra streck runt ögonen och lägga på mascara.
Läppstift har jag i princip slutat helt med.
Jag som alltid hade läppstift förr om åren och då gärna i knalliga färger.
Älskade rött vilket passade mina fylliga läppar.


Nu blir det endast lypsyl..
Ja se som man kan ändra sig.

Men det minimerar tiden det tar att göra sig startklar om morgnarna..heh

I morgon så är det rehab igen, tre dagar och sen är det påskhelg.
Barnen växlar boende så jag blir ensam den helgen.
Har inget inplanerat och det lär inte hända något särskilt heller.
Påsk är en helg då de flesta har fullt upp med familj, släkt och parmiddagar.
Är man singel så platsar man inte in någonstans, har jag märkt.
Men det är väl som vilken helg som helst, bara att gilla läget!



Ha nu en härlig dag alla fina!

Kramen om!




4 kommentarer:

  1. Ja, här håller också äldsta dottern på med smink o allt möjligt med håret ;) Själv har jag en vardagsmake med foundation, maskara, eyeliner....ibland ögonskugga...
    Hoppas att du får en bra påsk i alla fall. Här blir det ej heller såå mycket fastän vi alla är hemma....

    Kram <3

    SvaraRadera
  2. Jag brukar måla läpparna röda ibland! Fortfarande:)

    SvaraRadera
  3. *ler* Ja, en ny vecka! Och inte målar jag läpparna heller! Men det är mest för att jag har otroligt tunna läppar - inte mycket att måla där inte.. Hoppas du får bra dagar på rehab och att Mini mår bättre!

    Kram

    SvaraRadera
  4. Stackaren som blev sjuk.Kräkas är väl det man inte vill göra...men vem kan bestämma det ?,-) Hoppas han mår bättre nu. Det där med smink det har jag också slutat med. Lite svagt läppstift dock, det är det enda jag använder. Krya på kram till er därhemma. Kram;)

    SvaraRadera