tisdag 8 april 2014

Rehabdag...

Ja då har vi Tisdag och nu börjar mitt allvar för tre dagar framöver.
Rehab.
Jag fortsätter scanna in pärmen jag håller på med.
Det kommer att ta tid för det är så otroligt mycket material.
Å inte så särskilt intressant men jag har att göra i alla fall.
Vill inte sitta och rulla tummarna när jag är där.
Vill att tiden ska gå fort.
Så jag får åka hem igen...

Å två timmar går ganska så fort men är ändå fullt tillräckligt för mig.
Är ganska så trött när jag kliver in i mitt hem.
Väl hemma igen så blir det att vila av mig timmarna borta.
Låta hjärnan gå ner i varv.
Dricka kaffe.
Å sen har jag resten av dagen kvar.
Att göra vad jag vill på.

Den här veckan har jag inte bokat in något.
Känns som att det räcker med rehab.
Det finns förvisso alltid något jag skulle kunna göra hemma om lusten att pyssla på är enorm.
Här finns alltid tvätt och det går att dammtorka eller ta golven.
Eller så skulle jag kunna städa mitt kylskåp.
Det var ett tag sedan och nu har jag sett att det finns många halvfulla burkar där.
Å så har något runnit, det är lite kladdigt.
Å så har jag altanen jag skulle behöva röja upp efter vintern som varit.
Åka och slänga det som hamnat där.
Hm, nog finns det att pyssla med om lusten råkar finnas.

Eller så bestämmer jag mig för att bara ta det lugnt.
Inte se några måsten alls.
Bara göra vad jag vill.
Som att prata i telefonen eller se något bra program på tv,n.

Tja det kan bli så att jag gör något litet för att kompensera resten av dagens lättja..heh


I går när jag var inne i byn och stod och väntade på bussen så kom det fram en man till mig som frågade om jag färgat mitt hår.
Nej men hur kan du tro det sa jag.
Hm, det syns alltså....haha
Nej inte är jag såhär blond av mig själv.
Det är lika fejkat som när jag målar mig för att se piggare ut.
Fotot är taget i Lördagseftermiddag, då jag fick för mig att pigga upp mig själv en smula!

Ha det bäst alla fina!

Kramen om!



3 kommentarer:

  1. Tack :) men vad var det för en fråga? hi hi fin bild på dig :) och hoppas dagen går snabbt för dig kramen

    SvaraRadera
  2. Jättefin bild på dej ju :) Jag är också blond just nu!
    Hoppas att dagen går fort!

    Kram <3

    SvaraRadera
  3. God morgon.....hoppas allt är bra med dig & att du inte har för mkt över dig i dag utan kan ha det gott bara :) kramen

    SvaraRadera