tisdag 29 april 2014

Solig Tisdag...

...ser det ut att vara.
Det är härligt att kliva upp på morgonen och mötas av solsken.

I dag har jag först rehab och sen blir det hem några timmar innan jag måste in till byn och mötet där jag gruvar mig inför.
...men det blir som det blir!
Tyvärr kan jag nog inte göra så mycket åt resultatet.

Gårdagens middag blev;


Jag bakade hel falukorv i ugnen. Gjorde en sås på crème fraiche, gul lök, tomatkross, flingsalt, svartpeppar, oregano och mozzarella som jag hällde över innan gräddningen.
200 Grader mitt i ugnen en ca 30-35 minuter.
Till det så gjorde jag två sallader och tagliatelle.
  
Mycket enkel mat men gott.

Sen flöt kvällen på.
Pratade med Herr J och Fröken K.
Den sistnämnda ganska så länge.
Å sen blev det dax att krypa till kojs...

Ha nu en härlig dag alla fina!

Kramen om!

3 kommentarer:

  1. Vad trevligt med samtalen :)
    Idag vattengympa o paraffin för mej !
    Ha en bra dag!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Mmm blir ju hungrig av att se dina härliga bilder på mat :) och gott oxå trist med möte o skit vi hade ett i går o jag blev både arg o förbannad ,,,men men önskar dig en skön dag kramen

    SvaraRadera
  3. Hoppas att det blev rätt så bra möte idag. Men maten blev iallafall toppen god av bilderna att döma.
    Ha nu en fin Valborg. Kram

    SvaraRadera