söndag 27 april 2014

Söndag...

Vilodagen!
Tja inte mig emot.
Jag var ju på vift i går kväll så jag kan behöva lite vila.
Är ju inte så himla van att flyga och flänga och vara där det är mycket folk.
Trevligt var det.
Men jo jag är lite trött i dag.

Men det går till sig..heh

Här pågår en febril verkstad.
Maxi städar lägenheten.
Det blir så himla fint och rent!
Tur jag har henne som hjälper emellanåt med sånt jag inte riktigt tar mig för.
Inte för att det ser förjävligt ut här, nej då men jag prioriterar ingen veckostädning utan tar itu med det när det behövs.
Eller som nu, Maxi tar itu med det.

Skönt när det blir gjort i alla fall.
I eftermiddag så kommer ju Midis prins hit.
Han stannar tills Tisdag.
Ska bli härligt att ha honom här.
Han är en otroligt fin pojk'.
Väluppfostrad och artig.
Pratig nu när jag lärt känna honom lite.

Jag gjorde den vitlöksspäckade skinksteken som jag bakade i lergrytan i går så i dag ska jag skiva upp den på maskinen så jag får fina tunna skivor.
Till den blir det potatisgratäng, ljuvlig sås på skyn, vitlöksmorötter och kokt broccoli samt svartvinbärsgelé.
Det duger nog gott och väl att bjuda mina ungdomar på.

Solen skiner i dag med.
Otroligt härligt med såhär fint väder.
Man blir lurad att tro att sommaren är här.
Jag njuter för fullt!

Hopp om att ni har en härlig dag alla fina!

Kramen om!

2 kommentarer:

  1. Det har varit en febril verkstad här också. Mycket arbete väntade när vi kom hem. Gräsmattan ville ha sin ompyssning.:) så jobba jobba jobba:) Visst har det varit härligt väder idag också. Kram

    SvaraRadera
  2. Härligt att läsa din blogg och känna värmen strömma mot en! Blir så glad över att det finns sådana här dagar (och även de som kom före denna söndag) i ditt liv! Härligt! Hoppas nu veckan blir bra - kanske blir den lite kortare på jobbet då det ju är första maj i veckan?

    Kram

    SvaraRadera