fredag 16 maj 2014

Äntligen Fredag...

Det känns redigt skönt att Fredagen äntligen är här.
Aningen trött är jag, det blev väldigt sent i går kväll innan jag kunde lägga mig.
Av olika orsaker, jag och ungdomarna satt i köket och pratade.
Det finns så mycket inom dom efter händelseutvecklingen hos deras far.
Å jag tycker att dom ska lätta sitt hjärta så då lånar jag dem mina öron.
Vi hade i vart fall mycket trivsam även om det stundtals var djupt och bitvis smärtsamt för dem.

Sen så löste sig ett problem jag grubblat över under några veckor.
Något som tyngt ner mina axlar ordentligt.
Något jag verkligen inte har klurat ut hur jag skulle lösa det på bästa sätt.
Helt plötsligt så fanns det en enkel lösning på nära håll.
Så jag var ganska så slut på när jag la mig vid midnatt.
Först samtalet med barnen och sen lösningen på problemet.
När anspänningen lättade så kraschade jag i säng.

Fredag i dag alltså.
Flickorna ska gå över till sin far och packa ihop sina grejer i dag efter Maxi gjort klart sitt göra för dagen.
Deras far är schysst och skjutsar hit dem med alla grejer.
Somliga större än andra, som en stor platt tv och någon fåtölj för att ta som ett exempel.
Så när dom fått hem alla saker så blir det verkstad i grottan.
När rummen ska omplaneras och städas ordning.
Flickorna tänker dela rum så Maxi ska flytta ur Minis rum.
Det blir lite att sätta tänderna i så det blir riktigt bra.
Tack och lov är det något dom sköter på egen hand...*L*

Själv ska jag cykla in till byn och göra ärenden samt handla.
Midi har ett par byxor, köpt på Gina Tricot, som efter en användning gått sönder i hällarna.
Å så ska jag helghandla.
Har lovat tjejerna tacos ikväll.










Riktigt  fredagsmys med andra ord!
Å så ska jag njuta av ledig dag/dagar.

Vad hittar ni på i dag?

Ha det bäst alla fina!

Kramen om!

5 kommentarer:

  1. God morgon..men va mysigt skall barnen flytta till dig för gott nu? låter gott med tacos och fredag här är det ledighet oxå wiiiiii :) önskar dig en skön dag kramen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är flickorna som flyttat till mig på heltid.
      Sonen ska fortsättningsvis växla boende men får se hur det fungerar.
      Håller bevakning på honom nu....så att han inte far illa!

      Radera
  2. Godmorgon, godmorgon!
    Vad kul att barnen flyttar till dej :) Gott med tacos!
    Här blir det en sväng till stan idag, samt samtal åt reumasköterskan. men först av allt ska det lagas maten...

    Ha en fin fredag!'

    Kram <3

    SvaraRadera
  3. Men vilken intensiv dag du haft! Skall dina fina flytta hem till dig helt och hållet nu? Vad underbart för dig! (Och dem!) Och vad härligt att det löst sig med problemet! Då kan du ju hålla helg nu! Ha det riktigt gott!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Japp, mina fina flickor bor hos mig på heltid nu då det inte fungerar hos x-maken. Mini ska fortfarande växla boende men får se hur det går!

      Radera