måndag 12 maj 2014

Ånyo en ny vecka...



Håll med att veckorna går fort?
Jag undrar var dom tar vägen.
Som helgen som nyss varit.
Över!
Jag fick inget speciellt gjort.
Jag var mest bara trött.
Men den rann i väg ändå..

Den här veckan så fortsätter ökningen på rehab.
Så det ska bli spännande att se hur jag mår på Fredag.
Då jag går på ledigt igen.
Blir även nästa helg ett töcken för mig?
Egentligen är det väl inget spännande i sig med det, mer tragiskt att jag ska känna mig så utpumpad av mer tid på rehab.
Så utmattad att jag inte orkar göra något vettigt. 
Mycket tråkigt!

Sent i går kväll så kom äntligen min Midi hem från pojkvänsbesöket i norr.
Hon hade haft en bra helg.
Sett Eurovision.
Det var i vart fall härligt att få hem henne.
Jag och ungdomarna satt länge i köket och pratade.
...om allt som hänt på slutet.
Om att dom ska bo här på heltid.
Om vad dom tycker om "Den nya".
Och om en hel massa annat jag inte vill skriva här.

För mig blev det lite väl sent innan jag tog mig i säng.
Hade tagit mina tabletter men satt uppe för länge så dom fungerade inte riktigt så bra.
Låg vaken till morgontimmarna innan jag däckade.
Helt klart så snurrar min hjärna enormt just nu.
Ni vet, ungdomarna, vad de fått gå genom, vad dom känner, hur dom mår osv..
Sånt hjälper till att hålla sömnen borta.

I går kväll så tog jag fram kycklingbuljongen jag kokade själv sist när barnen var hos mig.
Så i dag ska jag laga soppa på min hemgjorda buljong med massor av grönsaker, kryddkorv och lite pasta.
Recept finns i mitt huvud.
Jag tager vad jag haver och jag kan definitivt redan nu säga att den kommer att smaka gott.

Annars så är inte planerna stora för dagen.
Känner mig fortfarande mer än lovligt trött och då brukar jag inte riktigt få något vettigt gjort.
Det får räcka med att jag lagar middag, tror jag!

Vad hittar ni på i dag?

Vad ni än gör så ha en härlig dag alla fina!



Kramen om!



2 kommentarer:

  1. God morgon ,,,,ja jag kan bara hålla med fattar inte var mina 3 lediga dagar blev av ...så det gäller att ta vara på dom ...önskar dig en skön måndag kram

    SvaraRadera
  2. Godmorgon! Ja, helgen o veckorna går såå fort!
    Hoppas att det blir bra med dina fina ungdomar <3
    Ha nu en bra måndag!

    kram du fina <3

    SvaraRadera