söndag 4 maj 2014

Ånyo en vilodag....

Ja då är vi inne på Söndagen, den stora vilodagen sägs det.
Alla mina lediga dagar är vilodagar!
Är hysteriskt trött och utmattad för tillfället så det finns rakt ingen ork i skrället.
..men det blir väl bättre.

Det är ju så med berg- och- dalbane-livet jag lever, toppar och dalar och just nu är det dal för mig.
Det känns som om musten sögs ur mig efter mötet med F-kassan och AF.
Bikupan i skallen surrar och snurrar, det är ett jäkla liv där kan jag säg'.
Åh nu när jag är ensam utan barn så tillåter jag mig att rasa ihop och ligga och kräla i dyn i dalen.
Det går ju inte med barnen hemma, då måste jag skärpa till mig vilket gör att jag rasar desto mer när jag blir ensam.
Det där med att skärpa till sig och visa en yta som inte är sann tär något fruktansvärt.
Det går så mycket kraft till det att ni anar inte.
Nå vem har sagt att det någonsin ska vara lätt att leva.
Var man har sina demoner att släpa på.
Många fler än jag har det tufft.
Så är det bara..

Nåväl, Söndag i dag, vila står på tapeten.
Liksom gårdagen blir det bara lugnt.
Jag gjorde verkligen inte mycket i går mer än såg på tv, hittat en ny serie mordutredningar, löste väl sisådär en tre stora, svåra korsord, pratade med Herr J, lagade lite middag, sov en skön siesta  och inte mycket mer än så.
Det gick det med!
Gissar på att denna dagen blir liknande.
Åh så får det faktiskt vara när jag är som jag är just nu, trött, utmattad, nere.


Dagens bild visar min Söndagshimmel.
Det är så slående vackert med moln.
Eller vad tycker ni?

Nu ska jag fortsätta denna vilodag med kaffe, lite korsordsbry för bikupan.
En eller annan siesta.
Lite mer mordutredningar att se på tv.
Någonting att stoppa i magen senare.
Tja sämre kan man ha det!

Ha en underbar Söndag alla fina!

Kramen om!




1 kommentar:

  1. God morgon....usch trist att du kände så men hoppas det känns bättre i dag måndag :) önskar dig en skön dag å ta hand om dig kramen

    SvaraRadera