torsdag 22 maj 2014

Att ge upp...

...eller rättare sagt känna efter!
Det har jag gjort nu.
Känt efter hur jag mår och orkar och nej jag orkar inte just nu så jag ringde min handledare i går eftermiddag och sa som det var och att jag blir hemma i dag.
Det tyckte hen var ett klokt beslut.

Gårdagen på rehab var inte rolig.
Jag var så trött att jag kände mig full och mådde illa.
Det syntes på mig om jag säger så.
Väl hemma så spann hjärnan i 190 knyck, jag kunde inte lägga omkull mig och vila.
Bisvärmen var inte nådig.
Pratade länge och väl med Älskade E som skakade om mig rejält.
Det är lite av hennes sak att skaka om mig när jag själv har svårt att ta beslut då jag har den där Fröken Duktig inom mig.

I dag är jag inte Fröken Duktig för nu har jag känt efter...
Så jag är hemma och jag ska bara vila bort bisvärmen och värken i kroppen.
Helst av allt skulle jag vilja byta kropp och knopp så jag slapp må såhär.
Men det går ju inte.

Flickorna har redan gått in till byn.
Dom var uppe tidigt i dag.
Klippning står på agendan för bägge töserna.
Så jag är ensam hemma en stund.
Det känns lite skönt.
Inte för att tjejerna är till besvär men i bland behöver man egentid.
Som nu.

Nej nu är det dags för dagens första telefonsamtal till Älskade E.

Ha en härlig dag alla fina!

Kramen om! 

3 kommentarer:

  1. Stackars dej som måste må så dåligt. Jag vet själv att det inte är kul när man har så ont att man mår illa. Smart beslut av dej att vila hemmavid. Sköt om dej. Kram kära vän

    SvaraRadera
  2. Usch att må såå dåligt..jag mådde ganska pyton igår..idag bättre :)
    Ska o mäta blodtryckt idag kl 12 så snart..blir nog att åka o handla också.'
    Kram o ha en bra dag!

    SvaraRadera
  3. Du - klokt beslut. Kram på dig

    SvaraRadera