lördag 24 maj 2014

Att vakna sent...

Jag som alltid vaknar tidigt gjorde inte det i morse.
Förvisso kom jag sent i säng då jag hade mys med ungdomarna.
Vi såg film och åt lite ost och kex.
Jag somnade jag innan filmen var slut och vaknade av att tjejerna hade plockat undan.
Tydligen hade jag snarkat....*haha*

Sen satte jag mig i köket vid laptopen och chattade med en vän en stund innan jag gick och la mig.
Så det blev senare än vanligt för mig som håller ganska så strikta kvällsrutiner.
Är tvungen till det då sömnen blir ännu värre om jag som mer regel än undantag lägger mig på olika tider.
Någon gång om sänder blir det senare än det vanliga.
I vilket fall så brukar jag ändå alltid vakna tidigt men inte i morse.
Är väl helt superslut på antar jag.
Det där jag inte riktigt känt efter tidigare.

Å nattens dröm...haha, drömde att jag hörde kattungar som skrek och var otröstliga.
Jag letade och letade men fann dom inte.
Kunde inte för mitt liv förstå varifrån dom kom då jag inga katter har.
Nåväl till slut hittade jag två små knyten som var jättehungriga och rädda.
Fick göra en provisorisk nappflaska och mata dom med..
Det var så verkligt att när jag vaknade så började jag genast fundera vart dom var..


Nu vet ni vad jag gjorde i natt...

Gårdagens middag åt vi ute på altanen.
Det var ljuvligt skönt att sitta ute och gott det vi åt.


Kallskuret, hemmagjord mimosasallad, grönsallad.
Till det kokt potatis och rostat bröd.
En riktig lättsam middag att göra i ordning.
Å det är gott med kallskuret när det är så varmt som det var i går.

Efterrätt blev det förstås oxå.


Kladdkaka efter Maxis recept.
Till det crème fraiche blandat med florsocker och smaksatt med vaniljsocker.
Å mycket goda jordgubbar!
Det var himmelskt!

Ha nu en härlig dag alla fina!

Kramen om!






3 kommentarer:

  1. May I just say what a relief to find somebody that
    actually knows what they are talking about on the net.
    You certainly know how to bring an issue to light and make
    it important. More people need to look at this and understand this side of
    the story. It's surprising you're not more popular since you
    most certainly possess the gift.

    Here is my website: Topher di Maggio

    SvaraRadera
  2. Howdy! I realize this is sort of off-topic but I needed to ask.
    Does running a well-established blog like yours
    take a massive amount work? I am completely new to operating a blog however I do write in my journal every day.
    I'd like to start a blog so I can easily share
    my personal experience and feelings online. Please let me know
    if you have any suggestions or tips for brand new aspiring blog owners.
    Appreciate it!

    my web blog ... Topher di Maggio

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Anonym.
      Nej det tar inte särskilt lång tid alls när man väl kommit i gång.

      Radera