torsdag 29 maj 2014

Det är en konst...

...att leva när hjärnan gör sina krumbukter och snurrar till allt rejält.
Jag har tappat minnet igen.
Riktigt gräsligt är det må jag säg'.
Det börjar redan på morgonen då jag vaknar.
Jag får fundera länge och väl vad det är för dag, ibland t.o.m vad jag heter.
När jag kliver upp och varit uppe ett tag vet jag inte om jag tagit min morgontablett.
Jag pratar mycket fortare än vanligt och upprepar mig.
Minns inte att jag redan sagt.
Jag sluddrar lite när jag pratar utan att ha druckit en droppe starkt.
Jag börjar göra något men avslutar det inte för jag vet inte vad jag tänkt.


Ofta känns det som min hjärna kokar utan att jag är varm.
Det är en väldigt otrevlig känsla och jag har varit med om det förr.
När jag var sjukskriven för utmattningsdepression ( för sådär 6.5 år sedan) så upplevde jag samma sak.
Min läkare kunde inte förklara varför.
I dag har jag ingen "riktig" läkare jag kan kalla för min.
Väntar fortfarande på tid till psyk och har ingen aning om vad för typ av läkare jag kommer att möta där.

Jag känner mig verkligen totalt utmattad.
Tröttheten är övermäktig.
Fast jag nog sover lite så är jag aldrig utvilad.
I går orkade jag knappt prata med Älskade E.
Vi försökte två gånger men hon fick aldrig i gång mig.

Tur jag är nästan frisk och snart kan jobba min 75%....moahaha

Ergo frågade hur Maxi mår och jo hon mår mycket bättre, tack och lov.
Å sen har det hänt något roligt för henne.
Hon har fått jobb.
Ska på introduktion i dag.
Sen får vi se hur länge det blir men för tillfället har stället personalbrist och skriker efter folk.
Chefen sa till Maxi i går att hon var en gudagåva...*L*

Mina böcker fick jag tillbaka men jag slapp cykla in till byn då kollegan hade en vän som skjutsade henne till mig.
Det blev lite roligt att bläddra genom böckerna då jag faktiskt glömt av vilka böcker jag lånade ut.
Dom har ju huserat på annat ställe någonstans 1 1/2-2 år.

I dag är en röd dag men både Maxi och Midi jobbar.
Det blir bara jag och Mini hemma.
Till middag ska jag grilla marinerad högrev och majskolvar.
Lovade Mini det häromdagen.
Jag får lov att orka med det.

Å så har x-maken utdelat sitt sista slag i sin maktutövning gentemot mig.
Fick brev från f-kassan häromdagen där det står att han ansökt om att få halva barnbidraget så nu får jag bara ett halvt vilket innebär 525 kronor mindre  i månaden.
Varför, jo förra månaden hade jag så mycket utgifter att jag inte kunde betala Mini hela sin månadspeng, så vi kom överens om att hans skulle få resten om två veckor efter första insättningen.
Och vips högg x-maken till!
Nej, jag tycker inte särskilt bra om honom men det här är väl det sista illa han kan göra mig.
Han jobbar i dag två skift, ibland tre plus att han går ut en massa extra vilket innebär en lön på mer än en heltid.
Hans nya kvinna lär ha en schysst inkomst.
Jag är ensam, singel, sjukskriven och har inte alls en bra inkomst.
Klart han slår på den som redan ligger.
Har länge väntat mig nåt djävulskap av honom och japp, min intuition hade rätt.
Suck!

Nåja skam den som ger sig eller som den "Dryckesgalna finnen" sa i sin bok;
Mig djävlas man inte med!!
Jag får allt se hur saker och ting utvecklas.
Det finns sånt jag kan ha i rockärmen som han inte har en aning om.
Jag bidar min tid...

Ha nu en härlig dag alla fina!

Kramen om!




2 kommentarer:

  1. Hoppas att du hade en bra dag igår o att fredagen blir bra :)

    Kram,kram

    SvaraRadera
  2. Men fyyyyyy vad obehagligt att du mår så dåligt.. Hoppas så att det känns något bättre nu.. Och vad skönt att Maxi mår bättre och att få höra att man är en gudagåva är inte illa. :) apropå ditt ex… Jävla stolpskott..

    Kram

    SvaraRadera