lördag 3 maj 2014

En annan morgon...

..men dom är ganska så lika oavsett.

Jag vaknar tidigt, jag kliver upp, jag sätter mig i köket, tar en cigg, jag kokar kaffe, startar upp datorn, kollar vad som hänt på FB, går in på bloggen, kikar där, häller upp en mugg kaffe då den gått klart, tittar ut genom fönstret för att se vad det är för väder, börjar skriva på ett inlägg, tittar lite på korsordet jag just nu löser, går in i badrummet och tvättar av mig eller tar en dusch, skriver lite till i inlägget, sippar på kaffet, går in i sängkammaren och bäddar ihop sängen, tittar på mobilen för att se om jag fått något WF ord av Babs, i såna fall klurar jag över vad jag ska skicka tillbaka, skriver lite till i inlägget, pausar och sätter mig vid fläkten och tar en cigg, smuttar på kaffet, funderar över vad dagen för med sig, telefonen ringer eller så ringer jag Älskade E, skriver klart inlägget, funderar över bild i inlägget, snurrar runt på nätet om jag inte har någon passande egen, klär mig, 

...och så vidare!

Jag pysslar bara på med små ting om morgnarna men timmarna rullar på minsann.
Å andra sidan så ser morgnarna ganska så lika ut oavsett jag är på rehab eller är ledig.
Jag kliver alltid upp tidigt, runt 06 snåret.
Jag stressar inte för det klarar jag inte av.
Känner jag mig stressad resulterar det i en sån där otäck ångestattack jag inte orkar med.
Å dom är ganska så svåra att häva när de väl rullar i gång.
Jag gör mitt bästa för att undvika situationer som utlöser ångest.
Lyckas inte alltid kan jag erkänna men jobbar för att slippa dem.


För att hedra mitt nya vårgröna tema på bloggen så fick jag fixa till ett foto som gick i den färgen.
Jag en vanlig dag, fotot taget för ungefär en månad sen!

I dag står dagen helt öppen.
Jag har som vanligt inga planer.
Det blir väl som i går, lugnt och sansat.
Mycket vila, lite musik, lite tv.

Känner mig trött ända in i själen så vila, vila, vila är bästa medicinen för mig just för tillfället!

Ha en härlig dag alla fina!

Kramen om!


6 kommentarer:

  1. oj ja här var det fint :) dock lite svårare att se texten men det går :) låter som en härlig dag njut o ha det bra kramen

    SvaraRadera
  2. OJ, vad du har det fint med grönt :) Jag har ju rosa på min blogg! Fast jag är ju inte rosa..mera mörk...
    Låter som en fin dag!

    Kram

    SvaraRadera
  3. Åh ja det blev mkt bättre :) kram

    SvaraRadera
  4. Ja vad fint det blev! Hoppas du får en härlig lördag, kram

    SvaraRadera
  5. Riktig vårkänsla här inne :) Önskar dig en bra dag, vad den än må innehålla! /Mormor

    SvaraRadera
  6. Vilken fin färg. Jag som älskar grönt och limegrönt:) Snyggt. Ha en fin dag kära vän. Kram

    SvaraRadera