söndag 11 maj 2014

Eurovision i går, but not for me....

Undrar just om jag var den enda som inte såg Eurovision?
Det brukar samlas mängder framför tv;n en sån kväll.
Själv slutade jag se för otaliga år sedan.
Jag ser varken Svenska Melodifestivalen eller Eurovision.
Det bara är så.
Tycker att det är skittråkigt, ser ingen som helst glädje i det.
Å nu pratar en människa som aldrig skulle missat ett enda år, för mycket länge sedan.
Man förändras.

Nå vad gjorde då jag när masshysterin låg tät i torp och stuga.
Jag tittade på mord.
Närmare bestämt en serie som  Tv 4 Fakta visar, "Född mördare".


Mycket nätt underhållning för mig alltså...
Gillar själva utredningen i mord och att se in i mördarens psyke.
Vad driver människor till att vilja mörda osv...

Gårdagen rullade annars på fint.
Maxi kom till mig.
Hon var på ett synnerligen gott humör.
Utekvällen hade varit lyckad.
Å det är roligt att höra.
Jag lagade middag, själv åt jag i sängen men Mini och Maxi satt i köket.
Jag var väl för trött för att orka sitta uppe.
Jag är ju så...ofta...för trött och då passar sängen bra mycket bättre än köksbordet.
Bara så ni vet så frågar jag alltid ungdomarna innan om det är okey.
Vill dom att jag ska sitta med dom i köket när vi äter så gör jag det.

Fröken K ringde under kvällskvisten.
Vi pratade bort en stund.
Trevligt som vanligt!
La mig ganska så tidigt för att vara Lördagskväll.
Undrar hur länge ungdomarna var vaken?

I kväll väntar jag hem Midi från norr så då är alla mina ungdomar samlade under mitt tak.
Ska bli härligt att krama om henne.

Ha en underbar Söndag alla fina!

Kramen om!



4 kommentarer:

  1. Jo, jag vet att morsdagen i Sverige är 25 maj :)

    Ha en fin dag!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Låter skönt ja jag såg det men dock la mig då röstningen började ha ha så trött hoppas din söndag blir bra o som du vill ha den kram

    SvaraRadera
  3. Önskar dig en härlig söndag! Kram

    SvaraRadera
  4. Nog satt vi klistrade vid tv:n igår. Jag älskar musiken o i år var Eurovisionen den bästa på länge faktiskt:-) ha en fin söndag kär du. Må gott med dina ungdomar:) Kram

    SvaraRadera