fredag 23 maj 2014

Fredag....

Fredag för hela slanten.
Skön känsla för mig men även mina ungdomar som har ledigt i helgen.
Det är då främst Midi som jobbar helger och Mini som slipper sin skola.
Maxi jobbar aldrig helger.

Själv har jag jobbat många helger under mitt liv då jag haft flertalet arbeten med helgjobb.
Kök, Bingo, Hemtjänst för att ta några exempel.
Jag är väldigt less på just helgjobb.
Det är verkligen inte jobbigt särskilt när det är så tätt som varannan helg som det varit i Hemtjänsten.
Blir jag överhuvudtaget så frisk att jag kan jobba på riktigt så går helgjobb bort.

Gårdagen var för övrigt en mycket flat historia.
Jag var gruvligt trött.
Å så snurrade bisvärmen fortare än någonsin.
Så fort att jag inte ens kan bena ur vad som snurrar där.

Jag lagade middag.
Åt med Maxi i köket.


Jag stekte fläskfilé, gjorde grönspepparsås, serverade med svartvinbärsgelé och sallad.
Helt okey mat för att vara en Torsdag.
Å inte avancerad att tillreda,

Sen såsade jag på i sängen.
Zappade på tv;n, såg nån mordutredning, slöade.
Längtade tills jag fick legalt krypa ner mellan svala lakan.

Å i dag så ska jag in till byn en snabbis och handla.
Det behövs inte så mycket men måste fylla på med mjölk och fil, köpa potatis och sånt jag glömde i Tisdags.
Tänkte göra det ganska så tidigt på förmiddagen så jag kommer hem snabbt.
Orkar inte med en massa folk som trängs på affären.

Ha nu en härlig dag alla fina!

Kramen om! 

4 kommentarer:

  1. Här blir det att städa idag samt handla maten till helgen..dock på eftermiddagen o då är det såå mycket folk...bläää..Men det ska väl gå :)
    Har lite huvudvärk idag också, men vi ska tro att det går bra i alla fall!
    Kramen om o ha en fin fredag!

    SvaraRadera
  2. Önskar dig också en härlig fredag och att handlingen går snabbt! Jag har otroligt mycket att göra utanför mitt 100% jobb nu i valtider. Jag skall jobba hela lördagen också och även söndag - så här är det 7 dagars arbetsvecka som gäller… Suck.

    Kramar

    SvaraRadera
  3. Hoppas du får en härlig helg utan bisvärmar! Kram

    SvaraRadera
  4. Visst är det skönt när det blir helg o alla är lediga. Då kan man slappa tillsammans. Man behöver inte alltid göra nåt. Ont i huvudet verkar vara nåt som gick i går. Alla utom jag klagade på huvudet...undrade om det var vädret som ändrade?? Själv maler det på i min onda o trasiga kropp hela tiden...så jag reagerar om det blir värre bara...:) Ha en fin helg kära du. Kram

    SvaraRadera