fredag 9 maj 2014

God morgon...

Ja se då var det morgon igen.
Morgon efter en tröttsam dag.
Nej dagen var det inte så mycket fel på, det var jag som var trött.
Så trött att dom frågade på Rehab vad jag tagit på morgonen då jag har en tendens att bli speedad och prata forcerat, fnissa som en galning och vara allmänt väck....moahaha

Nej jag hade inte tagit mer än min normala morgonmedicin.
Min sk stämningsstabiliserande tablett.
Det är tydligen ett SNRI-preparat, ett antidepressivt läkemedel som verkar på både serotonin och noradrenalinnivåerna  i hjärnan.
Effekten är jämförbart med eller något bättre än SSRI.
Tja om så är fallet kan jag inte svara på.

Nåväl, ingen tyckte att jag var riktigt lik mig men det berodde enbart på tröttheten..

Efter rahab så handlade jag lite.
Väl hemma så ringde jag Älskade E.
Vi pratade länge och väl.
Under tiden så la jag den andra plastmattan i blöt och den jag redan tvättat hängde jag ut på altanen för tork.
Sen satte jag en bröddeg.
Blev tvungen att sluta prata då det var dax att baka ut brödet.
Lite svårt att göra det och ha en lur fastklämd mellan nacken och axeln.
Sånt bäddar för ohygglig smärta i nacken så jag avslutade vårt samtal.
Bakade ut frallorna.
Gräddade dem.
Såhär blev resultatet,


Det var länge sen sist jag bakade bröd men märkte att de gamla takterna satt kvar.
Det här brödet skulle jag kunna baka i sömnen känns det som.
Goda blev dom oxå och vilken ljuvlig doft det blir hemma av nybakat bröd.
Finns det något bättre?

När jag väl var i gång så bakade jag en sockerkaka med choklad och apelsinsmak.
Tänkte att Mini skulle få festa till det när dom kommer till mig.
Vad gör man inte för sina underbara barn?

När jag var klar och hade diskat undan så däckade jag fullkomligt.
Så himla trött och så otroligt slut på.
Det blev tv i sängen resterande av gårkvällen.

I dag så får jag hem mina härliga ungdomar.
Det ska bli så skönt.
Lite annorlunda blir det framgent då tjejerna ska bo hos mig på heltid.
Det har tydligen fullkomligt havererat hos pappan.
Det fungerar inte med hans nya kvinna.
Under väldigt lång tid har det varit infekterat och bråkigt och inte alls trevligt.
Nu har det blivit så illa att den nya kvinnan vägrar att vara där när barnen har sin pappavecka.
Det är väl på något vis ställt ett ultimatum från henne.
Tjejerna ska ut eller så hon!

Jag vet att mina tjejer kan gadda ihop sig och då är det svårt att bryta sig in men det känns som den nya inte gett dom en ärlig chans att vara de underbart fina ungdomar som dom är.
Det spelar ingen roll vad dom gör så är det inte bra eller rätt.
Hjälper dom till med städ och tvätt så tar dom bort hennes kvinnlighet, gör dom inget hjälper dom inte till osv..

Hon ska väl vara den vuxna i den relationen men det känns som hon krälar på ett barns nivå.
För mig är ju givetvis mina barns mående det viktigaste.
Vi har pratat om det här under lång tid.
Jag har försökt förklara hur den nya kanske känner och upplever saker och ting och svårigheten att komma in i en relation där det finns så stora barn.
Jag har försökt att vidga deras perspektiv.
Men det har blivit så explosivt och infekterat att det måste till en förändring för att det ska lägga sig.
Då blir det kanske bra att tjejerna bor hos mig på heltid.
X-maken verkar inte opponera sig så mycket över det faktumet.
Han vill väl ha kvar sin nya förstås.

Det är synnerligen tråkigt att det kommit till den här punkten men jag är deras mamma och jag bryr mig mest om mina barn och hur dom mår.
Jag skiter egentligen fullkomligt i x-maken och hans nya.
Dom har spelat korten galet men det är deras sak.

Jag tar med glädje emot dem, dom får bo hos mig så länge dom vill.


Ha det bäst alla fina!

Kramen om!





5 kommentarer:

  1. Ja kan bara hålla med dig ang barnen :) konstigt att män ofta väljer så, oj va jag blev sugen på baka då jag ser dina bullar, jag bakade oxå bullar ofta till barnen förr :) önskar dig en skön fredag kramar

    SvaraRadera
  2. Vad gott med hembakat bröd, nä det finns inget bättre. Och du har helt rätt när det gäller barnen och deras pappa (och nya kvinna). Hoppas ni får en fin helg. Kram

    SvaraRadera
  3. Du är verkligen som mej. Man gör nästan vad som helst för dom där fina ungdomarna vi har:-) Tråkigt med diskussionen dina barn har just nu. Inte lätt alls. Du är då så duktig med ditt bak. Det ser både gott ut det jag ser...och det du berättar om. Synd att vi bor så långt fr varandra...annars hade jag nog plingat bakom din dörr. Jag älskar fika:) Ha en fin helg. Kram

    SvaraRadera
  4. Jag fattar inte hur man som pappa kan välja så. Det är ju så långt ifrån en själv. Klart man vill träffa/leva med sina barn! Ha en fin helg, kram

    SvaraRadera