lördag 17 maj 2014

Härlig Lördag...

Det är underbart ute.
Solen skiner och det närmar sig sommarfeeling.
Lite lätt bris men det är bara skönt.
Har ganska så nyligt kommit hem till min enkla boning.

I går cyklade jag in till byn för att titta på en god väns nya lägenhet.
Jag hade med en blomma till hen.
Det var skitdrygt att cykla då det är mycket uppför men skam den som ger sig.
Jag tog mig dit..

Lägenheten var jättefin.
Möblemanget passade hen alldeles utmärkt.
Förstår att hen kommer att trivas där.

Vaknade hyggligt tidigt i morse.
Satt och pratade, drack kaffe och rökte.
Och så cyklade jag hemåt.
Hemvägen var en ren fröjd då jag knappt behövde trampa utan det rullade bara på.

Nu har jag diskat undan, satt i gång en kanna kaffe, startat upp datorn, öppnat köksfönstret och bara njuter av dagen.
Mina flickor har fullt upp med att organisera om i rummen då det kom hit mycket nytt i går.
Jag blev onekligen förvånad då jag såg allt som dom packat ihop och tagit med sig hit.
Dom har verkligen flyttat ut från sin far.
Och in hos mig.
Mini kommer fortsättningsvis växla boende under förutsättning att det fungerar med "den nya kvinnan".
Det kan ju fungera bättre då han är kille jämfört med tjejerna.
Men Jag kommer att hålla ögonen på honom.
Tänker inte gå med på att han eventuellt mår dåligt.

I går så bytte jag gardiner i köket och la ut en ny, fin löpare på bordet.
När vi röjt undan allt som kommit hit så det går att ta golven ska jag sen lägga ut mina mattor.
Det kommer att bli så fint.
Gardinerna jag valde är väldigt skira men ljuset faller så vackert genom dem.


Jag är väldigt förtjust i blått när det gäller tyger.

Hoppas att ni får en härlig dag alla fina!

Kramen om!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar