torsdag 8 maj 2014

Himla mycket morgon...

Här sitter hon, surpuppan, tröttmonstret och försöker vakna till liv.
Jo jag är trött fast jag sovit.
Jag är sur men det går över.
Brukar sällan sura, och om inte värst länge.
Nu är jag mest sur för att det är morgon och sängen var så himla skön.
Ville verkligen inte kliva upp..

Känner av en ordentlig utmattning i kroppen.
Jag "arbetade" väl för mycket i går kan jag tro.
I och för sig är det skönt att det blev av men inte lika mysigt med bieffekterna i mig som "görandena" ger.

I dag har jag i alla fall Rehab som vanligt.
Utökad tid i dag.
Känns inge vidare bra men det är ju bara att göra det.
När jag kommer hem måste jag promenera in till byn och handla lite.
Ungdomarna kommer i morgon.
Sen blir det buss hem och så ska skrället ta det lugnt förutom lite småpyssel.
För jag har helg!

Förvisso har jag ett åtagande i morgon som gör att jag måste in till byn men själva grejen går snabbt och det är tur det.
Vill egentligen bara hålla mig hemmavid.
Är ett riktigt hemmatroll när jag tänker efter.



Trivs bäst i min grotta där jag kan vara mig själv helt och fullt.
Där behöver jag inte klä på mig mask och låtsas må bättre än vad jag gör.
Det är skönt att ha en bas som är så trygg och solid som mitt hem är.

I dag åker den andra mattan ner i badkaret men inte förrän jag kommer hem efter dagens arbete och ärenden.
Ids inte redan nu.
Måste hänga upp mattan som ligger i badet på tork innan jag går hemifrån så jag kan hänga ut den senare.
Ska bli härligt att lägga ut mattorna när dom har torkat.

Nej nu ska jag klä mig och promenera bort till närbutiken.

Ha en skön dag alla fina!

Kramen om!




3 kommentarer:

  1. Godmorgon!
    Hoppas att du får en bra dag i alla fall!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Hoppas att dagen kommer att kännas bättre - ibland blir det ju bättre när man väl har kommit i väg..

    Många kramar

    SvaraRadera
  3. Ibland kan det vara riktigt tungt på morgonen. Det krävs några kaffekoppar innan man vaknar till liv:-) Men för det mesta är jag ingen tröttis på morgonen..det är när jag har riktigt ont o värk som det kan vara segt. Ha det bra:) Kramiz

    SvaraRadera