måndag 19 maj 2014

Lite synd...

...att helgen redan är över.
Förvisso har jag haft en lugn och avkopplande helg.
Bollat omkring min trötthet.
Tjejerna däremot har jobbat hela helgen med att få ordning på allt.
I går kväll så satte Maxi i gång och torkade ur kylskåpet.
Som om hon inte gjort tillräckligt under helgen för att få till både tjejernas och Minis rum.
Men hon var i städtagen och jag fick ett fräscht kylskåp.

Själv har jag nog inte gjort så mycket vettigt i helgen mer än lagat mat.
I går blev det grillat som vi åt ute på altanen.
Vädret var vackert och det var mysigt att sitta ute och äta.


Grillat kött och sparris med sallad och en hemgjord kall sås.
Såsen gjorde jag enkel.
Jag blandade crème fraiche med pressad vitlök, sambal oelek, flingsalt och peppar.
Mycket lättsamt och väldigt gott.

I dag vaknade jag till en gräslig värk i kroppen.
Jag måste ha sovit konstigt i natt.
Jag känner mig alldeles leabruten.
Alltid är det något..

Ute skiner solen men jag ser en hel del moln på himlen.
Undrar om det vackra vädret är över för denna gång?
Förhoppningsvis inte.

På agendan i dag står inget särskilt.
Middagsmat tar jag fram från frysen.
Det får bli den vegetariska grytan jag gjorde i förra veckan.
I morgon efter rehab ska jag handla.
Måste ändå in till byn för att lämna in rehabiliteringsersättningen.
Det där jag måste göra varje månad för att få pengar från F-kassan.
Gör två flugor på smällen då.
Så i dag slipper jag bytripp, skönt!

Vad hittar ni på i dag?

Kramen om!





2 kommentarer:

  1. Här blir det väl nog att åka in o handla mat....tanka bilen.
    Ha en bra måndag!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Inte så kul att vakna o vara helt avslagen i kroppen. Nog har man gjort det ett antal ggr...men det brukar ge med sig när man varit uppe ett tag. Hoppas det gör så för dej också. Jag är så björk pollen känslig..så jag sitter inomhus och solen skiner...skit också..jag vill vara ute...men det kommer när vi åker i väg på semester. Söderöver har det spruckigt klart björkarna...tur:) Kramiz

    SvaraRadera