lördag 10 maj 2014

Lördag....

Då har vi helg igen!
Det känns ju inte alls fel.
Två dagar skönt och avkopplande liv.
Tillsammans med mina ungdomar.

I går var det bara Mini som dök upp.
Midi åkte norrut till pojkvännen och kommer hem på Söndagskväll.
Maxi skulle ut med en väninna så jag väntar hem henne i dag.

Gårkvällen var i alla fall mysig.
Jag och Mini åt middag tillsammans och satt vi och pratade länge och väl.
Det fanns en del att dryfta om jag ser till händelseförloppet som blivit hos pappa.
För mig är det viktigt att veta vad Mini upplever och känner i allt som hänt.
Hans mående är precis lika viktigt som tjejernas.
Han vill i vart fall fortfarande växla boende så har vi sagt att jag "bevakar" hans mående och blir det illa så får vi fundera på lösningar då.
Har ju ingen aning om hur den nya beter sig då det bara är Mini där.
Det kanske går bättre eller så blir det likadant.
Nå det får vi se...

Jag hjälpte Mini att renbädda sin säng och så var jag schysst mot Maxi och renbäddade hennes med.
Så slipper hon göra det när hon kommer till mig i dag.
Ska bli spännande att höra hur utekvällen blev.
Hoppas att hon hade riktigt roligt!

Sen fastnade Mini vid sin dator, fast först efter att han hjälpt mig lite vid min laptop.
Några konstiga program som plötsligt bara fanns och någon uppdatering.
Tur att jag har experthjälp på så nära håll.
Han är jätteduktig på datorer.

Min kväll avslutades i telefon med Fröken K som ringde och ville prata bort lite tid.
Vid 22 så avslutade vi samtalet och jag kröp ner i sängen.
Såg några avsnitt av en serie innan jag däckade.

Åh jag vaknade givetvis alldeles för tidigt i morse men jag tjurlåg kvar i sängen en god stund innan jag klev upp.
Har kokat kaffe som jag avnjuter och småtittar på finalen av Let's dance.
Inget jag normalt ser på.
Var bara nyfiken på vem som vann.
Duktigt att vinna av en 16 åring.
Måste kännas stort i hans liv.

Dagen ligger i vart fall öppen.
Har inga planer men jag ska väl kanske gå ut på en promenad.


Här hade varit mysigt att gå men så grönt är det inte än.
Men det kommer väl.
Björkarna har börjat slå ut så snart är det sådär delikat vackert nygrönt.
Så grönt att det nästan gör ont i ögonen då man tittar.

Tur att vi går mot bättre tider...sommar!

Ha det bäst alla fina!

Kramen om!



3 kommentarer:

  1. God morgon..en tom agenda är skönt då gör jag vad jag orkar o vill :) hoppas din dag blir bra oavsett kram på dig

    SvaraRadera
  2. Visst är det helt suveränt att ha ungdomar som kan hjälpa en med dataproblemen:) Annars vet jag inte hur man skulle klara sig. Visst är det också härligt att kunna sitta o prata i lugn o ro om saker o ting. Hoppas att allt blir bra till slut för dina barn. Det är inget vidare att stå bredvid o se på. Visst längtar vi till det blir grönt o fint ute...och lite värme:) Just nu snöar det lapphandskar hos oss....i maj! Men sen blir det nog bra igen:-) Ha en fin helg. Kram

    SvaraRadera
  3. Aj då - inte alls kul när barnen har det jobbigt.. Det är ju verkligen det sista man vill. Hoppas det löser sig! Och hoppas att du hade en fin lördag!

    Kram

    SvaraRadera