onsdag 14 maj 2014

Mitt i veckan då...




Ja då har vi Lille lördagen!
Minns när jag var yngre att jag ofta gick på krogen en sån här dag.
Men det var länge sedan.
Nu går jag på sin höjd ut en gång per år.
Tiderna och intressen förändras.

I går var en konstig dag.
Högsta hönset på jobbet kom förbi och informerade om nytt som ska äga rum.
Vilket för min del innebär att jag förlorar min handledare där.
Han jobbar bara maj ut.
Högsta hönset ska ta över men jag har varit med om det precis när jag började.
Han var väldigt frånvarande.
Å det är inte bra för mig.
Meningen är att jag under min rehab ska ha någon som kollar mig, pratar med mig och ser hur jag mår och hur jag orkar med.
När jag kom hem så ringde jag min andra handledare på IH.
Hen blev inte glad över händelseutvecklingen.
Ser inte att det blir positivt för mig särskilt när det eventuellt kan bli att jag måste öka tiden ännu mer (beroende på vad som sker under kommande läkarbesök).
Hen känner även till Högsta hönset, vet hur han fungerar och tror inte heller att det blir bra för någon som går på rehabilitering.
Hon skulle kontakt AF och fundera över om det är dags för mig att byta ställe.
Oavsett vad det blir så känns det inte bra för mig.
Känns jobbigt att byta ställe men vet att det inte kommer att fungera så bra om jag är kvar.
Pest och kolera igen...


Nåja jag får an se vad som händer framgent!

När jag kom hem efter rehab så var jag ganska så trött i skallen.
Kollade runt på nätet efter ett bröd som man inte har jäst i.
Hittade ett stekpannebröd jag testade som blev riktigt lyckat.
Smakar lite som hällakaker.
Å dom var otroligt enkla att göra oxå.



Bilden är lånad från nätet.
Man blandar ihop mjöl, bakpulver, lite salt, brödkryddor med mjukt margarin och yoghurt.
Degen delas upp i jämnstora bitar.
I receptet stod det att man bara skulle platta ut det med händerna men det blev bättre att använda kaveln.
Så gräddar man dom i torr gjutjärnspanna på medelvärme, några minuter på var sida tills brödet är klart.
Å sen är det bara att äta.
I dag ska jag baka dem igen.
Gårdagens bak var bara en liten provsats.
Å som vanligt vill jag laborera lite med smakerna nu när jag vet hur brödet blir.
Kul att hitta något nytt som både är enkelt och gott!

Efter testbaket rasade jag ihop i sängen och somnade som en stock.
Helt slut på tydligen.
Kvällen gick sen i lugnets tecken.
Det enda jag gjorde var att prata bort en stund med Herr J.

Å i dag är det Onsdag hela dagen lång!

Ha det bäst alla fina!

Kramen om!


3 kommentarer:

  1. God morgon ...ser gott ut & härligt med sånt sm g år snabbt :) här sitter jag o skall ner på gymmet snart önskar dig en skön dag kramen

    SvaraRadera
  2. Tittar in o hoppas att du haft en bra dag !
    Soligt o blåsigt har vi här....hoppeligen blir det bättre så småningom !

    Nu ska jag dammsuga..

    Kram

    SvaraRadera
  3. En del är verkligen inte passande för sina jobb. Så där var det för mig också innan jag var tvungen att sluta jobba. Jag skulle arbetsträna 2 timmar...men ingen förstod bättre på mitt jobb...jag hade jobb för en heltid!! Undrar just vem som hinner med ett heltidsjobb på 2 timmar?? Det är inte rätt. Hoppas verkligen att det blir bättre för dej. Ha det så bra. Kramiz

    SvaraRadera