söndag 25 maj 2014

Mors Dag...

I dag är det alla mammors dag i Sverige.
Själv har jag ingen mor att uppvakta denna dag.
Nu är det ju inte så att hon inte finns men hon finns inte i mitt liv och har aldrig velat vara delaktig.

Jag har förlikat mig med det idag, det är inte längre en stor sorg för mig.
Lite tröst är att hon vill inte ha med någon av oss barn att göra, inte heller sitt enda levande syskon eller brorsbarn.
Hon har heller inte många vänner.
De har kommit och gått genom hennes liv men aldrig bestått.
Det har alltid skitit sig och varit fel på alla på ett eller annat sätt.
Själv sitter hon fullkomligt felfri.
Det känns som att det är hon ensam mot resten av världen.
Tro hur hon blev sån egentligen?

Jag har mina barn/ungdomar.
Är det några jag aldrig skulle ge upp kontakten med så är det dom.
Dom är det käraste jag har och jag vårdar vår relation.
Jag vill att dom ska ha det så bra som möjligt.
Jag vill finnas i deras liv.
Jag vill vara en mamma man saknar när hon inte är nära.

Tänk att inte finnas i sina barns liv?
Nej, det kommer jag aldrig att förstå varför hon gjorde det valet!

Själv är jag glad att jag i dag slipper alla dessa verbala påhopp från henne.
Har man ingen kontakt så slipper man höra alla okvädesord som yppar sig ur hennes mun.
Jag kom till en fas i mitt liv då jag tänkte att nu f-n räcker det.
Jo hon är min mor men hon förtjänar inte att kallas det och jag tänker inte längre vara slagpåse åt henne.
Hon får väl börja boxas!
Hon är konstant arg och väldigt bitter på livet och sånt gör inga vackra människor, där finns inget ödmjukt sinne, ingen tacksamhet för det man har, ingen kärlek att ge.
Bara för att man är en mor innebär inte det att man har rätt att krossa, skövla och förgöra de som man har blodsband med.

Det beslutet jag tog att aldrig mer ha med henne att göra var det bästa och klokaste beslutet jag tagit i mitt liv, förutom min skilsmässa förstås, den hamnar likaledes.

Ha nu en underbar Mors Dag alla fina!



Kramen om!








4 kommentarer:

  1. Jag önskar dej en fin morsdag Millan. För du är en bra mamma till dina barn. Du tar hand o pysslar om dom...precis som jag gör med mina pojkar. Barnen är ju det bästa vi har:) Sköt om dej och njut av din mors dag:)) . Kram

    SvaraRadera
  2. En underbar Mors Dag önskar jag dig! Njut av nuet! /Mormor

    SvaraRadera
  3. En fin Morsdag önskar jag dej!

    Kram

    SvaraRadera
  4. Man har ingen rätt att krossa någon JUST FÖR att man är en mor! Usch för din mamma, men hon verkar vara en stackare… Hoppas DU hade en fin morsdag!

    Kram

    SvaraRadera