måndag 5 maj 2014

Ny vecka, nya äventyr...

...sa hon som fullkomligt fastnat i lilla grottan!
Nej särskilt mycket äventyr lär det inte bli här hemma.
Det är lugnt och stilla, som det ska vara.
Äventyr lär knappast ringa på min dörr, bara så där...

...men ny vecka är det i alla fall!
Ny vecka och nya tider på rehab.
Det är dags att öka på tiden.
Tja, vad ska man säg', det blir säkert jättebra, för F-kassan och AF i alla fall.
för egen del tror jag inte det blir så bra.
Nåja, inget jag kan göra något åt, inget jag tänker ägna denna lediga dag till att klura över.
Behöver inte mer surr i bikupan än det redan är.

Solen skiner ute, det ser underbart ut så jag ska tvinga mig till en promenad under förmiddagen.
Jag har inte orkat ut sen innan helgen.
Har ju inte mått så bra så det har inte fungerat.
Har bara velat gömma bort mig i grottan och har fullkomligt struntat i att det är fint väder och jag borde få frisk luft och bada i solsken.
Det är ju så i bland och man må följa vad sinnet känner.
Det blir inte bättre av att tvinga sig till sånt man inte orkar med.
Det är svårt att förhålla sig positiv när livet rämnar.
Jag badar i gyttja men det går väl till sig det med!


Har alltid tyckt att det är något magiskt med moln.
Det triggar i gång fantasin.
Finns det något bättre än att ligga på en gräsmatta och blicka upp mot skyn och se alla dessa förunderliga former av molnbildningar.
Det är lycka i det lilla formatet.

Ha det bäst alla fina!

Kramen om!

1 kommentar:

  1. Hoppas din vecka blir bra trots allt! Skall läsa i fatt här inne då jag inte hunnit läsa när jag var i London! Du har fått det finfint härinne i alla fall!

    Kramar

    SvaraRadera