måndag 26 maj 2014

Regntunga skyar...

I dag regnar det för fullt.
Det ser inte ut att vara ett väder värt att gå ut i.
Nog för att jag gillar regn så jag klagar egentligen inte.
Meningen är att jag ska in till byn i dag och träffa en kollega som lånat en del böcker av mig för länge sedan och vill lämna tillbaka dom.
Kollegan flyttar snart från stan så det börjar bli ont om tid.
Men det känns inge vidare roligt att göra den trippen i dag.

Sen är tanken att jag ska hälsa på en god vän och undrar hur jag ska ta mig dit utan att bli så blöt.
I-lands problem av stora mått, jag vet!
Nå jag har något att fundera över i vart fall.
Cykel eller buss?

Annars är det lugnt i mitt hus.
Maxi sover fortfarande ( vet alltså inte hur hon mår efter gårdagen).
Midi ligger och slöar framför tv;n i vardagsrummet.
Mini har gått till skolan.

Det är liksom mysdag på gång...


Det är bara att fortsätta mysa så får jag ta mina beslut lite senare.
Jag har lite tvätt att ta hand om och annat småpyssel hemma innan jag ens tänker tanken att gå ut genom dörren.
Lite mer kaffe och ett nytt korsord kan jag även tänka mig.

Ha det bäst alla fina!

Kramen om!




4 kommentarer:

  1. Här är samma kanonväder som igår men det är nog sista dagen.
    Så det gäller att passa på å njuta, imorrn ska det bli +11 och n.o.vind, iaf här på Ö'a..
    Ha en bra dag !!

    SvaraRadera
  2. Som sagt var så regnar det idag o är lite kyligt!
    Har i alla fall skjutsat dottern J till skolan samt varit o handla..ska vila en stund o bara myysa på....ikv vid 21 tiden ska dottern C hämtas från tåget..
    Ha en fin mysdag!

    Kram

    SvaraRadera
  3. Låter rätt mysigt :) här är det jobb o det var inte kul att jobba igen vill vara ledig :) ha ha ja ja så är det väl ...ha det gott kramen

    SvaraRadera
  4. Oj då! Ja, regna är inget roligt att ge sig ut i. Löste det sig? Fick du igen dina böcker? Och du - hur mår Maxi??

    Hoppas allt är väl! Kram

    SvaraRadera