tisdag 13 maj 2014

Rehabdag...




Taggad som attsingens för en dag på rehab, eller så inte!
Nej, jag känner mig inge vidare taggad.
Det behöver jag kanske inte vara alltjämt.
Jag tar mig dit och gör vad jag ska och sen hem igen.

Tisdag i dag.
Solen skiner ute.
Det ser vindstilla ut.
Vacker vy från mitt köksfönster.
En helt vanlig dag som så många andra.

I går var en annan dag.
En måndag.
Å den rann på den med.
Jag lagade soppa till middag.
Min egen kycklingbuljong, lök, vitlök, sambal, vitkål, broccoli, haricots verts, kryddkorv och pasta. 
Den blev mycket god.
Vi åt i köket, jag och ungdomarna.

På kvällen gick jag ut på en långpromenad.
Blev tvungen att rensa tankarna som snurrade.
Det gick väl inte så bra med det.
Jag kom inte närmare lösningen på problemet.
Så tankarna snurrar fortfarande.
Ibland går allt i motvind.
Det är svårt att ta sig framåt.
Det är svårt att se ljuset, lugnet där framme.
Just nu är det så...
Svårt!

Kaffet är i alla fall som vanligt gott.
Morgnarna ungefär som vanligt.
Det är bara jag som inte passar in.
Jag känner mig urlakad och nedstämd.
Trött!
Grubblande.

Ha en härlig dag alla fina!

Kramen om!

2 kommentarer:

  1. Härligt med solen :) Här försöker nog solen kika fram lite bland molnen, så vi ska hoppas på det bästa!
    Vattengympa o lite annat smått o gott på programmet idag!

    Ha en bra tisdag!

    Kram <3

    SvaraRadera
  2. Skönt att solen visar sig och att det dessutom inte blåser är ett pluss. Hoppas att din dag blir så bra som det bara går. En stor styrke kram till dig

    SvaraRadera