söndag 18 maj 2014

Sköna Söndag...

Ljuvligt med helg.
I dag är det Söndag och det känns himla fint.
Ånyo en dag med solsken och massor av fågelkvitter.
Lite lätt blåst dock.
Jag sitter i köket med fönstret uppe.
Dricker nykokt kaffe.
Midi jobbar och Maxi duschar.

I går kväll kom Mini hem en stund.
Han ville låna min dusch.
Se sitt nya rum som Maxi jobbat med under nästan hela dagen.
Det är ommöblerat och städat.
Han såg mer än nöjd ut.
Hängde med Maxi en bra stund.
Jag frågade hur stämningen var hos pappa.
Får svaret att det är väl bra, antar jag.
Det har alltså inte varit bråkigt!

I mitt vardagsrum så har jag fått lite nya saker.
Två nya lampor och lite annat smått och gott som ljuslyktor osv.
Midi och Maxis rum är klart sånär som en stor hög kläder som ska vikas ihop och läggas undan.
Men i min lilla hall står ett vardagsrumsbord fullt med pryttlar.
Det ska givetvis bort men ingen orkade i går.
Tycker att tjejerna har jobbat på bra med tanke på att hela vardagsrummet var belamrad med alla deras saker dom haft hos sin far.
I morgon ska det köras hit det sista, någon stor byrå och skrivbord.
Snart är allt på sin plats och ordningen återställd.

I dag så ska vi grilla.



Tog fram köttet ur frysen i går och till det blir det även grillad sparris och grönsallad.
Tror att det blir någon kall sås till men har inte riktigt bestämt mig.
Midi jobbar till 16 så vi kan äta middag tillsammans alla tre.
Ska bli gott och trevligt.

Annars ser dagen ganska så lugn ut.
Fortsätter min vila.
Är fortfarande trött efter veckan som var.
Till veckan ska jag öka ytterligare tid 2 av mina 3 dagar.
Suck!
Lär inte vara piggare nästa helg.

Nåväl jag är fortfarande ledig så ska inte grunna för mycket på hur det blir.

Ha en skön Söndag alla fina!

Kramen om!





2 kommentarer:

  1. Njut av den Sköna Söndagen!
    Här blir det ju lugnt förutom dendär klädtvätten, vilken tur att man har tvättmaskin!

    Kramen om

    SvaraRadera
  2. Fortsätt njut av din fina dag! Vi skall iväg och äta indisk mat på den nyöppnade restaurangen i stan! Skall bli mysigt. Och du - vad duktiga dina tjejer varit!

    Kram

    SvaraRadera