torsdag 15 maj 2014

Soligt...



Vaknar till solsken.
Oj vad ljust det är i mitt kök.
Solskenet badar mina växter i fönstret.
Trivsamt!

Sista dagen på rehab för den här veckan.
I går fick jag ett nytt jobb.
Mycket trevligare, inte lika rörigt och det finns ett syfte med den pärmen.
Den är t.o.m katalogiserad utefter innehåll.
Så för egen del kändes det bättre att äntligen få göra något vettigt.
Precis när jag var på väg att sluta och skulle spara ner det jag scannat in till PDF format så kraschade allt och det blev bara två sidor som sparades.
Typiskt...men jag får åtgärda det i dag.
Så jag vet vad jag har att göra när jag kliver innanför den dörren.

Efter rehab så finns inga större planer.
Lär vara trött som attans.
Blir säkert en krasch i sängen och en siesta.
Men jag har ju helg då så det spelar kanske ingen roll.

Middagsmaten för i dag gjorde jag i går kväll.
Det blev en vegetarisk gryta med curry.
Maxi smakade och sa att gud så jag längtar till i morgon då vi ska äta det här. *L*
Det är rart med barn!

Innan jag gjorde grytan gick jag ut på en kvällspromenad.
Det blev en ca 9 kilometer.
Tänker alltid att det ska lugna sig i skallen när jag promenerar men jag lyckas aldrig hitta fram till en bra lösning.
Grubbleriet fortsätter...

Ni får ha en schysst dag alla fina!

Kramen om!


2 kommentarer:

  1. Godmorgon!
    Härligt med solen visst :) Här skiner den för fullt!
    Städning klart, bara vi får in mattorna...kanhända till Karleby om jag orkar..
    Mår inte såå bra..
    Ha en bra torsdag!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Visst är det ändå underbart när solen lyser o värmer på oss:) Ändå trevligt att det känns bra och lite vettigare med ditt nya jobb. Då kan man känna sig mer tillfreds. Trots data krasch:-)) Trevlig kväll. Kram

    SvaraRadera