onsdag 21 maj 2014

Trött...






Har suttit uppe en bra stund men får inte riktigt ordning på hjärnan i dag.
Den är trött, hela jag är trött.
Åh så känner jag av diverse bieffekter efter gårdagens bärande.
Nacken och axlarna strejkar.
Å så blåmärkena på handleder och armarna som oxå kom sig av bärandet.
Jag kan inte bära kassar i händerna, har inget grepp, försliten.
Så jag hänger kassarna över handlederna och håller fast med händerna.
Det genererar alltid blåmärken.
I dag ser jag inte riktigt klok ut...

Jo jag borde köpa en Dra-maten, det vore praktiskt att ha en sådan men eftersom jag har så problem med händerna så blir det inte mycket lättare.
Vet hur det är när jag rest bort och drar på resväskan.
Får det väldigt besvärligt i händerna då...

Nåja det är tur jag är ung och fager...moahaha

Käraste Maxi hjälpte till att packa upp varorna och ställa undan dem.
Hon mådde mycket bättre på eftermiddagen, så det var skönt att se.

Till middag gjorde jag en fiskgratäng.
La ner fiskblock i smord ugnsform.
Saltade med flingsalt.
Å så bredde jag över ett täcke bestående av crème fraiche, dijonsenap, citronsaft, riven ost, finhackad röd lök och kryddor och lite potatismjöl så det inte blev så rinnigt.
Runt fisken hade jag ställt tomathalvor.
Tycker att tomat i ugn blir så gott.
Till gratängen så serverade jag haricots verts.
Det var jättegott!

Å jag har massor kvar så i dag lagar jag ingen middag!

Rehab i dag igen.
Känns drygt då jag är ännu tröttare i dag.
Besvärligt när det blir såhär.
Med tröttheten som påverkar det mitt psyke.
Känner mig mer nere, orkeslös, blue.
Önskar att det var annorlunda men så är inte fallet.
Jag kanske är obotlig, vad vet jag!

Nu blir det mer kaffe och en pling till Älskade E!

Ha det bäst alla fina!

Kramen om!

3 kommentarer:

  1. Här är det soligt o ganska varmt idag!
    Blir att tvätta kläder i massor....så nog vet jag vad jag ska göra...
    Ont har jag, men det ska väl gå i alla fall..
    Ha nu en bra dag!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Aj då - inte alls roligt när man får så ont ovanpå tröttheten.. Hoppas att du kan bli piggare igen.. Eller att de inser att det nog inte går att du är på rehab dessa extra timmar..

    Kram

    SvaraRadera
  3. Vad glad jag blir av att läsa att dottern mår bättre. Vore kul om hennes mamma oxå fick göra det. Kram

    SvaraRadera