tisdag 20 maj 2014

Väntan...

...jag går i väntans tider.
Fast jag väntar bara på att klockan kan bli 7 så jag kan ringa tandläkaren.
Maxi har tid direkt nu på morgon och har fått en mastodont känning av pollen.
Hon har svårt att andas, har inte sovit på hela natten och är allmänt väck.
Tycker så synd om henne.
Denna jäkla pollen, så det kan ställa till det!

Nåväl, den ömma modern har lovat att ringa och avboka tiden.
Det finns inget annat att göra.
Tur jag är uppe med tuppen de flesta dagar.

Utöver det så sitter jag med min kaffekopp här i köket vid laptopen.
Tittar ut genom köksfönstret och i dag är det minsann inget toppenväder.
Det ser regntungt ut.


I går kväll satte det i gång att regna, jag hade precis kommit mig innanför dörren efter min promenad då himlen öppnade sig.
Ibland har även jag tur!
Sen dess har det sett ut såhär..

I dag är det Tisdag och jag har veckans första rehabdag att ta mig genom.
Ökning av tiden i dag och på torsdag.
Just för tillfället känns det inte så positivt alls.
Jag är fortfarande genomtrött efter förra veckan.
Det känns som att jag håller på att falla i från igen.
Vill inte det för efter varje krasch så tar det längre tid att komma på fötter igen.
Åh jag orkar egentligen inte med att gå omkring såhär trött jämt.
Inte vidare bra för psyket.
Jäkla liv!

Efter rehab så ska jag ta mig in till byn och handla lite.
Ska försöka handla lagom så jag slipper bära ihjäl mig från bussen.
Det är så synd att det inte går bussar där jag bor.
Har en bra bit från busshållplatsen och hem.
Bor på fel sida av denna lilla förort.
När jag var yngre och bodde i närheten så gick bussarna även på denna sida men som vanligt så försämras allt och den bussturen togs helt sonika bort.
Inte ska det vara särskilt enkelt, den saken är sann.

Jag har så problem med nacken och axlarna, förmodligen utsliten, så just det här med att bära tungt fungerar inge vidare bra för mig.
Har värk i flera dagar efteråt och det är ju såklart inge vidare skoj.

Undrar om det är ett tecken på att jag börjar bli gammal, eller att jag slitit väldigt ont när jag jobbat?
Låter det vara osagt...

Nej nu är det dax att ringa.

Ha det bäst alla fina!

Kramen om!






3 kommentarer:

  1. Så synd att bussarna har slutat gå just där du bor. Men om du skaffar en sån där dramaten så slipper du bära. Finns många riktigt snygga. Stackars alla pollenallergiker. Hoppas att det snart lugnar ner sig.
    Kram.

    SvaraRadera
  2. Håller med ovan skribent: en dramaten är ju superbra och behöver ite alls vara dyrt. För att släpa på saker är ju inte kul..

    Hoppas du känner att det lättar senare i veckan - den där tröttheten då alltså. Det är verkligen inte roligt alls.. Och pollen, ja usch!! MIn L har haft det väldigt jobbigt i år och det är nästan tröstlöst ibland. Hoppas det snart blir bättre det med!

    Kram

    SvaraRadera
  3. Absolut Millan. Nog måste du fixa dej en "pro vagn" som vi säger. Dom är bara bäst. Ma slipper slita ut sig. Och var o varannan kör med dessa vagnar. Stackars stackars Maxi. Jag vet hur det är det där med att få trångt att andas av pollen. Nu får jag det bara av björkpollen. Annars går det bra. Hoppas innerligt att hon mår bättre. Jag tar Singulair tabletter varje kväll nu under värsta tiden. Det vidgar lungorna. Hon kanske skulle testa dom. Sköt om er. Hoppas ni får börja må bättre med allergin/värken. Kram till er

    SvaraRadera