fredag 13 juni 2014

Äntligen ledig...

Oj så svårt jag hade i morse att liksom veta vad det var för dag i dag.
Det tog mig en bra stund att klura ut att det är fredag och jag är ledig.
Varför?
Tja för lite sömn gör hjärnan märkbart dysfunktionell.

I går kväll gick jag ånyo ut på en promenad.
Vädret var vackert, det var härligt ljummet ute.



Min värdfru har planterat lite blommor i krukor som hon satt ut.



Ytterligare en kruka med penseer.
Själv har jag inte kommit mig för att köpa hem uteblommor.
Det kan ju givetvis ha att göra med ekonomin som är väldigt skral för tillfället.
Jag brukar ju alltid ha blomster på min altan, vissa år massor, somliga år lite mindre.
Blommor gör allt så trivsamt och ombonat, eller hur?

Här i början av promenaden, visste jag inte...



...hur lång den skulle bli!
Jag tror den blev runt 1.2 mil och det är mer än tillräckligt.
Men när jag promenerar och försöker bena ut bisvärmen i huvudet så tänker jag inte alltid på själva gåendet.
Det bara blir...

Fotot visar rakan utanför mitt hus.
Den är vackert omgärdar av grönskande träd men lång.
Alltid på hemväg så känns den som den aldrig tar slut.
Men den gör ju givetvis det!

Väl hemma så pratade jag lite med Maxi och sen gjorde jag kväll och la mig i sängen.
Låg och såg på tv.
Grym attraktion blev det och flera delar i den serien.
Somnade gjorde jag inte förrän fram emot morgonkanten.
Tror det blev 2 timmar i natt!

Tja som det kan bli!

Ha nu en härlig dag alla fina!

Kramen om!



2 kommentarer:

  1. Låter som du mår bra av att bara gå & sen att ta bilder är skoj särskilt när det är fint väder eller varmt i luften. Skönt med ledighet här är det jobb fred-sönd usch !! men vad gör man? ha det gott kramen

    SvaraRadera
  2. Hoppas att du får en fin helg!
    Här skiner solen idag, men det blåser...brr...

    kram

    SvaraRadera