tisdag 10 juni 2014

Bara för att...

...jag är så trött har jag blåst på i 190 knyck i dag.
På rehab undrade dom vad jag gick på idag?
Heh, jag har tydligen en förmåga att bli väldigt forcerad i tal och rörelser när jag är såhär trött som jag är nuförtiden.

När jag kom hem så fixade jag middagsmat att skicka med till Maxi då hon skulle på byn innan jobbet och inte ville äta så tidigt.

Sen fick jag för mig att överraska Mini så jag bakade en sockerkaka lagom till han kom hem.



Den är fylld med härlig chokladsmak.
Som ni kan se har vi redan fikat av den. 

Så ville Mini få tvättat så då blev det till att samla ihop tvätt, ner i källaren och köra igång maskinen.
Ja, jag behövde tvätta så det var ju bra att jag fick arslet ur vagnen så att säga.
Hämtade upp tvätten direkt när den var klar och så hängde jag på mina streck.

Så har jag fortsatt smådona med allt möjligt nödvändigt och onödigt.

Försökte lägga mig och vila en stund men det går inte då kroppen är så speedad av trötthet som den är.
Jag nästan kan känna hur hjärtat dunkar fort och hårt.

Tja vad göra då?
Jag gjorde i ordning en bricka mat som jag bar in till Mini.
Han har en förmåga att glömma att äta när han är inne i sina nätspel med sina vänner.
Pojken sken som en sol när jag knackade på hans dörr och klev in med brickan.
Diska gjorde han dock själv...

Å så kom jag på att jag skulle bjuda sonen på hembakat bröd till kvällsmat.
Bara att sätta i gång men jag gjorde det lätt för mig;


Stekpannebröd med smaksättning av Brödkryddor.
Dom är så himla lätta att slänga ihop och blir så goda.


Jag gjorde en halvsats så det blev fyra kakor.
Nu får han att mumsa på min gudomliga lilla son.
Skämmer jag bort honom, nej då, han är värd all omsorg.
Han är världens goaste och raraste kille trots att han är en fullblodad tonåring.
Någon missämja har vi aldrig mellan varandra.

Nu funderar jag snart på att gå ut på en kvällspromenad för att försöka varva ner hjärnan.
Lite vackra träd och grönska kanske har en lugnande effekt.
Så kanske jag bortser trycket över bröstet och de hårda hjärtslagen.
Nej, knappast någon hjärtinfarkt på gång men min kropp mår inte bra.

Avslutar kvällen med detta;


Fotot taget i morse.
Under den jättestora tallen så växer små liljekonvaljer så vackert!

Om någon undrar i fall jag är trött så kan jag mest bara utropa JAAAA, känns ganska lika tröttheten jag kände då jag var inlagd på psyket....

Ha det bäst alla fina och simma lugnt!

Kramen om!





1 kommentar: