lördag 14 juni 2014

Blåsig Lördag...

Oj så det blåser ute.
Men solen skiner från klarblå himmel.
Vad det är för temperatur har jag ingen aning om.
Min väderstation har fått ett tuppjuck och visar - 50 grader!
Vet inte riktigt vad som hänt.
Innetemperaturen stämmer men som sagt, kallt är det ute...moahaha

Gårdagen blev en hyfsat lugn dag.
Hade tänkt hålla mig inomhus hela dagen men det sprack.
Behövde handla mjölk och havregryn så det blev att traska in till byn.
Attans somliga gånger att det inte finns en affär i min lilla "förort" som det fanns förr innan alla dessa stormarknader byggdes och slog upp portarna.
Visst vi har en lite butik som tidigare var en Statoil mack men där är så dyrt så där köper jag bara cigg.
Så som sagt, nu när cykeln är sönder så blir det att promenera.


Det var mulet i går med en fantastisk himmel.
Jag är galet förtjust i moln och himmel.
Visst är det vackert?


Å alla dessa underbara träd som strävar mot himlen.
Där finns så fina energier.

Väl hemma satte jag i gång med maten.
Det är bara jag och Maxi hemma då Mini växlade boende i går.
Jag grillade kött, gjorde en härlig sallad, en kall sås och pain riche.


Det var jättegott.
Vi njöt av maten då bägge var riktigt hungriga då det var klart.
Efter maten drack vi kaffe och åt vaniljmunkar och hemgjorda chokladbollar.

Efter det så rasade jag ihop i sängen.
Kom aldrig riktigt i gång.
Men jag hade det bra där.

Nu ska jag koka kaffe och fortsätta min dag!

Ha det bäst alla fina!

Kramen om!





2 kommentarer:

  1. din temp fick kanske värmeslag :) låter som du haft det gott och fina bilder du tagit visst är det skoj när man får fina bilder :) hoppas din dag blir skön sj skall jag till jobb strax kram

    SvaraRadera
  2. Hoppas du får njuta av helgen! Kram

    SvaraRadera