lördag 28 juni 2014

Jättemycket Lördag...

Åh det känns i kroppen.
Just detta att vara ledig.
Att vila.
Att bara vara..

I går så hade jag en mycket trevlig eftermiddag och kväll.
Fick besök och satt länge och väl ute på altanen.
Vi hade det jättebra.
Det var i början varmt och skönt men blev kyligare när solen försvann.

Inne på flickornas rum var det full rulle då 4 tjejer samlades för att fixa i ordning sig och sen gå ut.
Det var någon typ sommarfest i byn så det var dit tjejerna skulle.
Så väl jag minns den tiden då man själv gärna gick ut och fnissade sig genom en förfest.
Men det är som så mycket annat länge sedan nu.

Solen skiner från en klarblå himmel.
Det bådar gott för dagen.
Inte för att jag planerat något särskilt men jag kan ju alltid sitta på altanen.
Den har inte varit så välbesökt av mig denna sommar, inte alls som det brukar vara då jag vanligen bor där ute.
Denna sommar har som sagt inte varit bra, än så länge.
Mer tung och dyster och tröttsamt uttröttande.
Nåja det är som det är.

I dag ska jag njuta av dagen, försöka fånga den så gott det går.
Flickorna jobbar kväll så jag blir ensam hemma ett tag.
Det är inte fel det heller.

Ha en skön dag alla fina!




Kramen om!

2 kommentarer:

  1. Lax som är såå gott :) Ha den i ugnen nu o snart börjar potatisen koka :) Lite moln har vi fått, men inte så mycket. Fortfarande ganska så soligt!

    Ha en fin lördag du med!

    Kramen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har den in ugnen skulle det ju vara ;)

      kram

      Radera