torsdag 5 juni 2014

Lite lugnare...

...morgon förväntar jag mig i dag.
Vill inte ha ett Da Capo av gårdagens morgontimmar.
Klockan är strax efter 06.30 och huset andas fortfarande natt.
Men jag är naturligtvis vaken.
Helt ensam sitter jag i mitt kök med en mugg rykande hett kaffe och försöker känna genom kroppen, om allt sitter där det ska.
Inom snurrar fortfarande bikupan.
Det var en mycket jobbig dag i går.

Fast jag skrev mina tre dagens positiva i går på FB.


  1. Mini dammsög i dag så jag kunde lägga ut mina "gamla" nyss upphittade plastmattor. Det blev så ombonat.
  2. Hen på I.H, ett starkt stöd när allt strular till sig.
  3. Chatt som fick mig att le.
Mina mattor ligger nu i hallen och köket och det blev så himla fint.
Jag är jättenöjd med att äntligen fått lägga ut dem.
Nu hade jag kunnat göra det tidigare om Mini gjort sin syssla när det var tänkt men han liksom bara råkade glömma av det hela tiden.
Med hela tiden menar jag några veckor.
Åh tänker ni då, några veckor, hur ska det då se ut på golven.
Illa, var det, mycket illa.
Men jag har slutat tjata, det är inte lönt.
Det är inte så att jag gett upp men jag är så mycket coolare nuförtiden när det gäller mina ungdomar.
Vill jag inte göra det själv så väntar jag tills dom gjort det som varit bestämt.
Men tjatar, nej, det gör jag inte.
Å det är himmelskt skönt vet ni!

Nu är mina ungdomar duktiga på att hjälpa till här hemma, vissa bättre än andra men alla drar sitt strå till stacken på ett eller annat vis.

Hen på I.H som jag pratat med flertalet gånger sen i förrgår.
Hen ska skriva ett mail till F-kassan om utvecklingen som blivit och allt som blivit så fel med läkarbesök osv. (Läs gårdagens inlägg)
Vi ska höras i dag, Hen läser upp mejlet, jag godkänner eller ändrar något, sen skickar hon det till F-kassan och AF.
Det blev nämligen så när jag pratade med henne att jag sa att jag orkar inte ringa och prata själv.
Känns skönt att ha det stödet i ryggen även om Hen kanske inte kan förändra någonting.

Chatt som fick mig att le.
Ibland blir det så när jag chattar att den andra personen säger något rart som får mitt hjärta att le lite extra.
Ni vet när man verkligen behöver höra att man är bra.
Så hände i går.
Och det är jag glad för.

Utöver detta så var det verkligen en skitdag i går.
Hoppas dagen blir bättre!

Ha det bäst alla fina!

Dom har börjat blomma nu

Kramen om!

2 kommentarer:

  1. Härligt att läsa att det känns något bättre idag med alla turer… Hoppas att resten av dagen blir bättre också!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Hoppas verkligen att det känns lättare i dag & visst kan man bli glad av att höra nåt trevligt av någon även okänd :) skönt att barnen är så hjälpsamma stor kram

    SvaraRadera