måndag 2 juni 2014

Måndagmorgon....

Solen skiner!

Senaste dagarna har det mest regnat och varit grått.
Eller så har jag inte sett vad det varit för väder.
Mår nog inte så bra.
Tröttheten ligger som ett tungt ok på mina axlar.
Det är inte mycket jag får gjort här hemma.
Det finns många borden men jag negligerar dem.
Jag är som Skalman, har en ät-och-sov-klocka.
Mest av allt vill jag sova, sova och sova!
...men så värst mycket sömn blir det inte.
Bara microstunder, sådana som inte hjälper mer än att hålla mig flytande.

Det känns som att jag tappat stinget, lusten, orken.
Det finns inget längre jag tycker är roligt.
Jag kliver upp på morgonen för man ska göra det.
Jag presterar halvtråkiga samtal med Älskade E då jag egentligen känner mig monoton och livlös.
Jag sitter inte ute på min altan fast det är något jag alltid gör på våren.
Jag har helt sonika ingen lust.

Om jag bara kände mig piggare mer alert så skulle jag genomleva dagarna lättare.
Men så är det inte just nu..

Jag vet att jag lider av höst och vinterdepression, ska jag nu lägga till vår oxå.
Moahaha, tro vad en läkare säger om det?
Har fortfarande inte fått någon läkartid.
Dom tar god tid på sig.
Jag vet inte vad som händer efter denna vecka då min rehabilitering inte blivit förlängt än.
Vi skulle ju träffa läkare först..
Får jag pengar alls i Juni?
Jag har ingen aning, suck!

I går lagade jag i alla fall middagsmat.
Det blev en fylld, smördegsinbakad kassler med potatis och sallad.



Enkelt att göra och gott.
Lite festligare helgmat i.om smördegen.
Precis lagom till vad min ork fixade i går.
Sen var jag slut på.
Å så blev det kväll!

I dag ska jag fortsätta vara i mitt töcken.
Hoppas att ni har det bättre alla fina!

Kramen om!

4 kommentarer:

  1. Men usch va trist att du känner så, och värre att dom inte kan höra av sig i tid, allt skall ta sådan tid!! hoppas verkligen att du kommer att känna dig lite bättre snart upp med hakan kramen

    SvaraRadera
  2. Försök att ha en bra dag i alla fall..inte roligt att må sådär ju...

    Många kramar o sköt om dej fina du <3

    SvaraRadera
  3. Det är verkligen inte lätt att bara känna sig trött. Det är inget vidare. Ta en dag i sänder:-)). Kram

    SvaraRadera
  4. Usch.. Hoppas innerligt att du faktiskt ändå fick en bra dag…

    Kram

    SvaraRadera