lördag 21 juni 2014

Midsommardagen...

Vaknar upp till ett grått och tråkigt väder.
Inte för att det stör mig nämnvärt mycket egentligen.
Men visst hade det varit trivsamt att få se solen.

Gårdagen förde inte med sig något solsken heller.
Så det blev att sitta inne och äta middagen.
Bägge flickorna jobbade heldag i går så middagen fick bli sen.
Jag lagade fläskfilé i dijonsås med färsk potatis, sallad och svartvinbärsgelé.
Å jag provade vinägretten från Turkiet jag fick av Midi.
Den var supergod...

Till efterrätt blev det jordgubbar och vispad grädde.



Å så fick jag min födelsedagspresent av Maxi och Mini.
Hårspray, handcrème, mascara, lypsyl och geléhallon.
Bra grejer för mig eller en vink att jag ska börja måla mig och fixa till håret oftare...*S*

Efter det så var vi alla trötta.
Flickorna låg i sina sängar och jag i min.
Slötittade på tv;n och gjorde kväll tidigt.
Så det blev inget ut och plocka blomster att lägga under huvudkudden för någon av oss.

Det  var en gemytlig dag i vart fall.

Dagen lär bli lugn den med.
Midi jobbar hela dagen och Maxi jobbar kväll.
Å jag ska inte göra något särskilt alls mer än njuta av att vara ledig!

Hopp om att ni får en härlig dag alla fina!

Kramen om!




2 kommentarer:

  1. Hej på dig ..låter som en skön dag du haft då här var det oxå lugnt o skönt vi har oxå ett grått väder men vad gör det när man är ledig :) :) ta hand om dig kramen

    SvaraRadera
  2. *ler* Låter som en skön dag! Och denna dagen var säkert lika skön.. Ta hand om dig!

    Kram

    SvaraRadera